Genel Bilgi
Kod | FEAS209 |
Ad | Constitutional Law |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HARUN ARIKAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. HARUN ARIKAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Anayasa hukukun genel prensipleri , Anayasa ve anayasacılık kavramları, devlet kuramı devlet şekilleri, hükümet sistemleri,demokrasi kavramı ve kullanılış biçimleri, Anaysa yargısı,temel hak ve hürriyetler konularında öğrencilerin ayrıntılı bilgi edinmelerini sağlamak.
Dersin İçeriği
Anayasa kavramı, anayasa türleri, temel hak ve özgürlükler, hükümet sistemleri, anayasaların değiştirilmesi sorunu, anayasa yargısı
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Constitutional Law, Engin Saygın
Notlar
Ders Notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Anayasa kavramını açıklamak. |
ÖÇ02 | Maddi ve şekli anlamda anayasa kavramını tanımlamak |
ÖÇ03 | Anayasa türlerini tanımlayabilmek |
ÖÇ04 | Tarihsel süreçte anayasacılık hareketlerini açıklamak |
ÖÇ05 | Anayasa yapım usullerini açıklamak |
ÖÇ06 | Devlet kavramını hukuki boyutuyla tanımlamak |
ÖÇ07 | Farklı hükümet sistemlerini tanımlamak ve karşılaştırmak |
ÖÇ08 | Demokrasi kavramını tanımlamak, farklı demokrasi tiplerini betimlemek |
ÖÇ09 | Siyasi parti kavramını açıklamak ve parti sistemlerini sınıflandırmak |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisat bilim dalında arz ve talebin önemini ve piyasa ekonomisinin iyi çalışabilme koşullarını açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Piyasa ekonomisinin etkinlik avantajında fiyatın rolünü belirtebilir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekonomide devletin rolü, para ve maliye politikaları, merkez bankası ve piyasa yapısını tanımlar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Küresel ekonominin doğurduğu fayda ve maliyetleri algılar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaşılabileceği sorunlar karşısında, sayısal ve politika seçenekleri üretebilir. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kantitatif ve niteliksel teknikleri kullanarak analiz yapar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisadi olayların analizinde, ekonomi kuramını kullanır. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilişim yetenekleri ile bilgiyi etkin sunar. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisadi analiz yöntemlerini uygular. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorunlara çözüm önerileri geliştirmek üzere, kavramsal düzeyde analiz yapar. | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır. | 3 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler. | 3 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Toplumsal düzen ve devlet kavramı | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Siyasal İktidarın tanımı | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Siyasal iktidarın meşruluğu | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Devlet işlemleri, Anayasacılık hareketleri | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Anayasa kavramı | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Anayasa hukukunun kaynakları | Sinava hazirlik | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Devlet biçimleri | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Siyasal Sistemler | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Demokrasi kavramı ve demokrasi modelleri | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Siyasal Partiler | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Seçim kavramı ve Seçim sistemleri | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Erkler ayrılığı | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Hükümet sistemleri | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Genel Tekrar | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Final Sınavı | Sinava hazirlik | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Final Sınavı | Sinava hazirlik | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |