ECOZ206 History of Economics

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ECOZ206
Ad History of Economics
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi TOLGA KABAŞ
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Dr. Öğr. Üyesi TOLGA KABAŞ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı iktisat bilimine katkıda bulunmuş büyük insanlar ve önemli düşünce okullarını anlatmaktır. Günümüzde uygulanan iktisat politikalarının çoğunluğu bu iktisatçıların ve okullarının düşüncelerinin ürünü olarak ortaya çıkmıştır. Günümüzdeki iktisadi sorunları ve önerilen iktisat politikalarını anlamak için iktisat bilimine katkıda bulunmuş bu insanların düşüncelerini öğrenilmesi gerekmektedir

Dersin İçeriği

Bu derste iktisat biliminin tarihsel gelişimi ve evrimi anlatılmaktadır. Bu bağlamda derste iktisat biliminin kurucu babaları olarak bilinen Adam Smith, David Ricardo, Jeremy Bentham, John Stuart Mill, Alfred Marshall, J. Maynard Keynez, gibi duayen iktisatçıların görüşleri anlatılmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Mark Skousen, İktisadi Düşünce Tarihi, Adres Yayınları

Notlar

Leo Huberman, Feodal Toplumdan Yirminci Yüzyıla, İletişim.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Klasik okulun özelliklerini ve temsilcilerini anlatır.
ÖÇ02 Marjinalizm akımının önemini açıklar.
ÖÇ03 Neoklasik okulun özelliklerini ve temsilcilerini anlatır.
ÖÇ04 Keynezyen devrimi ve önemini anlatır.
ÖÇ05 Milton Friedman'ın para politikasıyla ilgili görüşlerini açıklar.
ÖÇ06 İktisadi Düşünce Okullarını (Klasik okul, Neoklasik okul, Keynezyen okul ve Monetarist okul) karşılaştırır.
ÖÇ07 Karl Marx'ın kapitalizmle ilgili görüşlerini açıklar.
ÖÇ08 Laissez-faire kapitalizminin nasıl ortaya çıktığını ve geliştiğini açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İktisat bilim dalında arz ve talebin önemini ve piyasa ekonomisinin iyi çalışabilme koşullarını açıklar. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Piyasa ekonomisinin etkinlik avantajında fiyatın rolünü belirtebilir. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ekonomide devletin rolü, para ve maliye politikaları, merkez bankası ve piyasa yapısını tanımlar. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Küresel ekonominin doğurduğu fayda ve maliyetleri algılar. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Karşılaşılabileceği sorunlar karşısında, sayısal ve politika seçenekleri üretebilir. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kantitatif ve niteliksel teknikleri kullanarak analiz yapar. 1
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İktisadi olayların analizinde, ekonomi kuramını kullanır. 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilişim yetenekleri ile bilgiyi etkin sunar.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İktisadi analiz yöntemlerini uygular. 3
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sorunlara çözüm önerileri geliştirmek üzere, kavramsal düzeyde analiz yapar. 3
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır. 1
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler. 3
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder. 2
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular. 1
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Derse Giriş Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Herşey Adam'la Başladı Kaynak Okuma ve Anlatılan Konuların Gözden Geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Fransız Bağlantısı: Laissez Faire İleri Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Dine Saygısız Malthus Yeni Zenginlik Modeline Meydan Okuyor Kaynak Okuma ve Anlatılan Konuların Gözden Geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Hünerli Ricardo İktisadı Tehlikeli Bir Yola Sokuyor Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Çevreyi Mill'leyelim: John Stuart Mill ve Sosyalistler Ütopya Peşinde Kaynak Okuma ve Anlatılan Konuların Gözden Geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Marx Çılgınlığı İktisat Bilimini Bir Karanlık Çağa Hapsediyor Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav Anlatılan Konuların Ders Notları ve Kaynaklardan Tekrar Edilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Tuna'nın Sürprizleri: Menger ve Avusturyalılar Akıntıyı Tersine Çeviriyorlar Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Askeri Mareşal Yapmak: Bilimsel İktisat Rüştünü Kazanıyor Anlatılan Konuların Ders Notları ve Kaynaklardan Tekrar Edilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Batıya Git Delikanlı: Amerikalılar İktisattaki Bölüşüm Sorununu Çözüyorlar Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Gösterişçi Veblen Protestan Weber'e Karşı Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Keynez İsyanı: Kapitalizm Kendisine Yönelik En Büyük Meydan Okumayla Karşı Karşıya Anlatılan Konuların Ders Notları ve Kaynaklardan Tekrar Edilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Samuelson ve Modern İktisat Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Milton'un Cenneti: Friedman Parasal Bir Karşı Devrime Öncülük Ediyor Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Anlatılan Konuların Ders Notları ve Kaynaklardan Tekrar Edilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Anlatılan Konuların Ders Notları ve Kaynaklardan Tekrar Edilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.11.2024 08:27