ECOZ303 History of Economic Thoughts

7 AKTS - 4-0 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ECOZ303
Ad History of Economic Thoughts
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 4-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 7 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi TOLGA KABAŞ
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi TOLGA KABAŞ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

İktisat bilimine katkıda bulunmuş büyük insanlar ve önemli düşünce okulları anlatılacaktır. Günümüzde uygulanan iktisat politikalarının çoğunluğu bu iktisatçıların ve okullarının düşüncelerinin ürünü olarak ortaya çıkmıştır. Günümüzdeki iktisadi sorunları ve önerilen iktisat politikalarını anlamak için iktisat bilimine katkıda bulunmuş bu insanların düşüncelerini öğrenilmesi gerekir.

Dersin İçeriği

İktisat biliminin tarihsel gelişimini ve evrimini anlatma. Bu bağlamda iktisat biliminin kurucu babaları olarak bilinen Adam Smith, David Ricardo, Jeremy Bentham, John Stuart Mill, Alfred Marshall, J. Maynard Keynez, gibi kişilerin görüşlerini anlatma.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Mark Skousen, İktisadi Düşünce Tarihi, Adres Yayınları

Notlar

Leo Huberman, Feodal Toplumdan Yirminci Yüzyıla, İletişim.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Klasik okulun özelliklerini ve temsilcilerini anlatır
ÖÇ02 Marjinalizm akımının önemini açıklar
ÖÇ03 Neoklasik okulun özelliklerini ve temsilcilerini anlatır
ÖÇ04 Keynezyen devrimi ve önemini anlatır
ÖÇ05 Milton Friedman'ın para politikasıyla ilgili görüşlerini açıklar
ÖÇ06 İktisadi Düşünce Okullarını (Klasik okul, Neoklasik okul, Keynezyen okul, Monetarist okul) karşılaştırır
ÖÇ07 Karl Marx'ın kapitalizmle ilgili görüşlerini açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İktisat bilim dalında arz ve talebin önemini ve piyasa ekonomisinin iyi çalışabilme koşullarını açıklar. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Piyasa ekonomisinin etkinlik avantajında fiyatın rolünü belirtebilir. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ekonomide devletin rolü, para ve maliye politikaları, merkez bankası ve piyasa yapısını tanımlar. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Küresel ekonominin doğurduğu fayda ve maliyetleri algılar. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Karşılaşılabileceği sorunlar karşısında, sayısal ve politika seçenekleri üretebilir. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kantitatif ve niteliksel teknikleri kullanarak analiz yapar. 1
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İktisadi olayların analizinde, ekonomi kuramını kullanır. 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilişim yetenekleri ile bilgiyi etkin sunar.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İktisadi analiz yöntemlerini uygular. 3
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sorunlara çözüm önerileri geliştirmek üzere, kavramsal düzeyde analiz yapar. 3
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır. 1
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler. 3
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder. 2
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular. 1
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Adam Smith Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Jean Baptista Say Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Thomas Malthus Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 David Ricardo Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 John Stuart Mill Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Karl Marx Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Avusturya Okulu Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav Anlatılan Konuların Ders Notları ve Kaynaklardan Tekrar Edilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Alfred Marshall Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Thorstein Veblen Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Irving Fisher Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Ludwig von Mises Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 John Maynard Kaynes Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Milton Friedman Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Joseph Schumpeter Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Anlatılan Konuların Ders Notları ve Kaynaklardan Tekrar Edilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Anlatılan Konuların Ders Notları ve Kaynaklardan Tekrar Edilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 164
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,56
AKTS 7 AKTS

Güncelleme Zamanı: 07.05.2024 02:25