Genel Bilgi
Kod | ECOS407 |
Ad | Agricultural Economics |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. SANLI ATEŞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Tarımın İktisadi Gelişmedeki Rolünü Anlama ve Ölçme, Tarımsal Piyasaların Çalışma Biçimlerini Anlama
Dersin İçeriği
Tarım Ekonomisi Üzerine Teorilerin İncelenmesi, Tarım ve İktisadi Kalkınma, Dış Ticaret ve Tarım, Tarımsal İşgücü, Tarım Ürünleri Piyasaları, Tarım ve Sanayi İlişkileri, Uluslararası Tarım Piyasaları, Türkiye'de Tarım
Dersin Ön Koşulu
Mikro iktisat ve makro iktisat bilgisi gerekir.
Kaynaklar
Agricultural Economics, Prallav K. Desai, Biotech Books, 2010.
Notlar
Agricultural Economics, Prallav K. Desai, Biotech Books, 2010.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tarımın insan yaşamındaki önemini kavrar |
ÖÇ02 | Tarımın iktisadi kalkınmadaki önemini kavrar |
ÖÇ03 | Tarımsal piyasaların çalışmasını kavrar |
ÖÇ04 | Tarım ve sanayi sektörleri arasındaki ilişkiyi kavrar. |
ÖÇ05 | Sürdürülebilir kalkınma ve tarım ilişkilerini kavrar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisat bilim dalında arz ve talebin önemini ve piyasa ekonomisinin iyi çalışabilme koşullarını açıklar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Piyasa ekonomisinin etkinlik avantajında fiyatın rolünü belirtebilir. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekonomide devletin rolü, para ve maliye politikaları, merkez bankası ve piyasa yapısını tanımlar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Küresel ekonominin doğurduğu fayda ve maliyetleri algılar. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaşılabileceği sorunlar karşısında, sayısal ve politika seçenekleri üretebilir. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kantitatif ve niteliksel teknikleri kullanarak analiz yapar. | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisadi olayların analizinde, ekonomi kuramını kullanır. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilişim yetenekleri ile bilgiyi etkin sunar. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisadi analiz yöntemlerini uygular. | 5 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorunlara çözüm önerileri geliştirmek üzere, kavramsal düzeyde analiz yapar. | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır. | 2 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tarım ekonomisinin temel kavramları | Anlatım, Örnek Olay | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Tarım ekonomisinin temel kavramları-2 | Anlatım, Örnek Olay | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Tarım ekonomisi üzerine teorilerin incelenmesi | Anlatım, Örnek Olay | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Tarım ekonomisi üzerine teorilerin incelenmesi-2 | Anlatım, Örnek Olay | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Tarım ekonomisi üzerine teorilerin incelenmesi-3 | Anlatım, Örnek Olay | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Tarımın ekonomideki yerinin incelenmesi | Anlatım, Örnek Olay | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Tarımın ekonomideki yerinin incelenmesi-2 | Anlatım, Örnek Olay | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Tarımsal ürün piyasalarının incelenmesi | Anlatım, Örnek Olay | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Tarımsal ürün piyasalarının incelenmesi-2 | Anlatım, Örnek Olay | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Tarımsal ürün piyasalarının incelenmesi-3 | Anlatım, Örnek Olay | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | İktisadi kalkınma, dış ticaret ve tarım ilişkilerinin incelenmesi | Anlatım, Örnek Olay | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | İktisadi kalkınma, dış ticaret ve tarım ilişkilerinin incelenmesi-2 | Anlatım, Örnek Olay | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Tarımsal işgücünün incelenmesi | Anlatım, Örnek Olay | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Türkiye'de ve Dünyada tarım | Anlatım, Örnek Olay | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |