Genel Bilgi
Kod | ECOS417 |
Ad | Urban and Regional Economics |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi ALMILA BURGAÇ ÇİL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. MEHMET CİHAN YAVUZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin amacı kentsel ekonomi alanı ile ilgili çeşitli soruları ve konuları ele almaktadır.
Dersin İçeriği
Bölgesel ekonominin tanımı,araçları ve amaçları, kent kuramları
Dersin Ön Koşulu
Herhangi bir ders ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Kent Ekonomisi- İsmet Kılınçaslan
Notlar
Bölgesel kalkınma teorisi ve gelişme stratejileri- Mustafa Ildırar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bölge kavramı ve bölge tanımının geçirdiği değişim sürecini analiz eder |
ÖÇ02 | Bölge planlama, bölgesel kalkınmaya yönelik teorik yaklaşımlar ve izlenen politikaları anlar |
ÖÇ03 | Kentsel büyümeyi ve politika çıkarımlarını analiz eder |
ÖÇ04 | Bölgesel ve kentsel hedefler analiz edilir. |
ÖÇ05 | Kentsel yoksulluk kavramı ve çeşitleri öğrenilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisat bilim dalında arz ve talebin önemini ve piyasa ekonomisinin iyi çalışabilme koşullarını açıklar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Piyasa ekonomisinin etkinlik avantajında fiyatın rolünü belirtebilir. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekonomide devletin rolü, para ve maliye politikaları, merkez bankası ve piyasa yapısını tanımlar. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Küresel ekonominin doğurduğu fayda ve maliyetleri algılar. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaşılabileceği sorunlar karşısında, sayısal ve politika seçenekleri üretebilir. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kantitatif ve niteliksel teknikleri kullanarak analiz yapar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisadi olayların analizinde, ekonomi kuramını kullanır. | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilişim yetenekleri ile bilgiyi etkin sunar. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisadi analiz yöntemlerini uygular. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorunlara çözüm önerileri geliştirmek üzere, kavramsal düzeyde analiz yapar. | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler. | 4 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kentsel Ekonominin Temel Kavramları | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Bölgeler, Kentleşme ve Kentsel ve Bölgesel Sistem | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Şehirler ve kümeleme | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Bölgesel Hedefler ve Politikalar | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Kentsel büyüklük ve büyüme | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Neoklasik Bölgesel Büyüme ve Yerleşim Yeri Teorileri | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Lokalizasyon Ekonomilerine karşı Kentleşme Ekonomileri | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Şehir Büyüklüğü: Uzmanlaşmış ve Farklılaşmış Şehirler | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Arazi kullanım modelleri | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Kent büyümesi ve yayılma | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Türkiye'de Kentsel Sorunlar Programlar ve Planlama | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Kentsel ve Bölgesel Politika Analizi | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Kentsel yoksulluk | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları-2 | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |