EFMZ112 Eğitim Psikolojisi

4 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EFMZ112
Ad Eğitim Psikolojisi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. METEHAN ÇELİK
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Ahmet TOGAY (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrenme ve öğretimi etkileyebilecek gelişimsel, psikolojik, sosyal vb. alanlara ve etkenlere kuramsal, bilimsel ve güncel bir bakış açısı kazandırma; bu bakış açısını yaşantılarına ve deneyimlerine yansıtabilmelerinin desteklemesi.

Dersin İçeriği

Eğitim psikolojisinin tanımını, çalışma alanlarını, gelişimle ilgili temel kavramları, gelişimin ilkelerini, gelişim kuramlarını, gelişim alanlarını, öğrenme ve öğretimle ilgili farklı kuramları ve öğrenmeyi etkileyen gelişimsel ve sosyal kültürel etkileşim faktörleri

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Deniz, M. E. (2007). Eğitim psikolojisi. Ankara: Maya Akademi Yayınları, 2.

Notlar

Yıldırım, İ. (2008). Eğitim psikolojisi. Anı Yayıncılık.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 eğitim psikolojisinin temel kavramlarını anlar
ÖÇ02 gelişim ve gelişimle ilgili temel kavramları öğrenir
ÖÇ03 gelişimi etkileyen faktörleri kavrar
ÖÇ04 gelişim dönem ve gelişim ödevlerini açıklar
ÖÇ05 Kişilik gelişiminde temel örüntüleri açıklar
ÖÇ06 Piagetin bilişsel gelişim düzeylerinin öğrenme açısından doğurgularını açıklar
ÖÇ07 Kolbergin ahlak gelişimi kuramını toplumsal değişim temelinde değerlendirir
ÖÇ08 Öğrenme sorunlarının engellenebilmesi veya çözümü için gerçekçi öneriler sunar
ÖÇ09 Kuram ve uygulama da öğrenmeye farklı bakış açılarını açıklar
ÖÇ10 Gelişim ve öğrenme açısından, kişisel ve sosyal problemleri tespit eder
ÖÇ11 Gelişim ve öğrenme açısından, bireysel farklılıklar ile sosyal-kültürel yaşamın etkileşim örüntülerine örnekler verir
ÖÇ12 öğrenmeyi ve öğrenme kuramlarını açıklar
ÖÇ13 öğrenmeyi etkileyen faktörleri açıklar
ÖÇ14 edimsel ve klasik koşullanmayı anlar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancayla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrar. 1
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancanın öğretimi için gereken yöntem, strateji ve teknik ile ölçme ve değerlendirme bilgilerini edinir. 1
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almanca öğrenenlerin öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancayla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur. 1
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerden yararlanabilir.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenci özelliklerine ve kazanımlara uygun öğretim malzemeleri geliştirir. 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını bilir. 2
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. 3
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretmenlik Uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözme becerisi edinir. 2
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel/grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları yerine getirir. 2
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Almanca öğretiminde güncel gelişmeleri ve gereksinimleri izler. 1
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 1
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Farklı kültürlere ve değerlere karşı farkındalık ve duyarlılık geliştirir. 2
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler uygulayabilir. 2
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Almanca sözlü ve yazılı olarak kendini günlük ve meslek yaşamında ileri düzeyde ifade eder. 1
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alman dili eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. 1
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Toplumsal ve mesleki yaşam alanlarında etik değerlere yönelik bilgi ve beceri edinerek uygun davranış geliştirir. 2
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. 2
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde olur. 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Bilim ve bilim olarak eğitim psikolojisi İlgili okumalar ve gözlemler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
2 Eğitim psikolojisinde temel kavram ve ilkeler İlgili okumalar ve gözlemler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Gelişim alanları ve gelişim dönemleri İlgili okumalar ve gözlemler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Fiziksel gelişim, dil gelişimi İlgili okumalar ve gözlemler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Bilişsel gelişim İlgili okumalar ve gözlemler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
6 Yaşam dönemleri ve kişilik gelişimi İlgili okumalar ve gözlemler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Altı Şapka
7 Ahlak gelişimi İlgili okumalar ve gözlemler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Örnek Olay
8 Ara Sınav Related readings, observations Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Bireysel farklılıklar, sosyal kültürel yapı; sorunlar ve gelişim ve öğrenme ilişkileri İlgili okumalar ve gözlemler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme
10 Sosyal kültürel yapı ve bireysel farklılıklar temelinde: gelişime ve öğrenmeye dair sorunlarımız I İlgili okumalar, gözlem, görüşme vb. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme
11 Sosyal kültürel yapı ve bireysel farklılıklar temelinde: gelişime ve öğrenmeye dair sorunlarımız II İlgili okumalar, gözlem, görüşme vb. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme
12 Sosyal kültürel yapı ve bireysel farklılıklar temelinde: gelişime ve öğrenmeye dair sorunlarımız III İlgili okumalar, gözlem, görüşme vb. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme
13 Öğrenme psikolojisinde farklı bakış açıları: Davranışçı, bilişselci, sosyal yapıcılar İlgili okumalar ve gözlemler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Motivasyon İlgili okumalar, gözlemler, kompozisyon Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
15 Gözden geçirme ve tartışma İlgili okumalar ve gözlemler Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 4 4
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 14 14
Toplam İş Yükü (Saat) 96
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,84
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 07.05.2024 02:28