Genel Bilgi
Kod | ALMS106 |
Ad | Kısa Metinlerle Almanca II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Almanca |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. ERDAL KAÇAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Kısa metin türlerini karşılaştırmak ve kısa metin üretmek hedeflenmektedir.
Dersin İçeriği
Almanca kısa metinler üzerinde anlamsal, sözcüksel ve dilbilgisel çalışmalar yapmak.
Dersin Ön Koşulu
A2-B1 dil seviyesi
Kaynaklar
Wolfgang Herrndorf: Tschick
Notlar
Bernhard Schlink: Der Vorleser
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kısa metin türleri hakkında bilgiler kazanır |
ÖÇ02 | Almanca öğretiminde kısa metin kullanmayı öğrenir. |
ÖÇ03 | Metinlerle sözcük çalışması yapmayı öğrenir. |
ÖÇ04 | Sözcük dağarcığını geliştirir. |
ÖÇ05 | Kısa metin yazmayı öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancayla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancanın öğretimi için gereken yöntem, strateji ve teknik ile ölçme ve değerlendirme bilgilerini edinir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almanca öğrenenlerin öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancayla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerden yararlanabilir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci özelliklerine ve kazanımlara uygun öğretim malzemeleri geliştirir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını bilir. | 2 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretmenlik Uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözme becerisi edinir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel/grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları yerine getirir. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Almanca öğretiminde güncel gelişmeleri ve gereksinimleri izler. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Farklı kültürlere ve değerlere karşı farkındalık ve duyarlılık geliştirir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler uygulayabilir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Almanca sözlü ve yazılı olarak kendini günlük ve meslek yaşamında ileri düzeyde ifade eder. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alman dili eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal ve mesleki yaşam alanlarında etik değerlere yönelik bilgi ve beceri edinerek uygun davranış geliştirir. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kısa metin nedir? | Kısa metin önbilgi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Bu metni diğer metinlerden ayıran etmenler hangileridir | Metin türleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Nitelikli anlatımın özellikleri | Anlatım becerisi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Yazılı anlatımda biçim ve içerik | Biçim ve içerik | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Planlı bir yazılı anlatımın sahip olması gereken özellikler | Yazılı anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Planlı bir kısa metin üretme | Yazılı anlatım | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması |
7 | Planlı bir metin türü yazma | Planlı yazma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Grup Çalışması |
8 | Ara Sınavlar | Tüm konular | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Farklı metin türlerinin çözümlenmesi ve değerlendirilmesi | Metin türleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Metin türlerinde yazma öncesi planlama | Metin türleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Gazete metinlerinin incelenmesi ve analizi | Gazete metni | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Dergi metinlerinin incelenmesi | Dergi metni | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
13 | Özet metinlerinin incelenmesi | özet metin | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Farklı türlerde metin yazma | metinler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması |
15 | Kısa metin türlerinin ortak özellikleri | metinler | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Tüm konular | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Tüm konular | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 66 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,64 | ||
AKTS | 3 AKTS |