ALMS108 Diyaloglarla Almanca II

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ALMS108
Ad Diyaloglarla Almanca II
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Almanca
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. ERDAL KAÇAR
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Öğr. Gör.Dr. ERDAL KAÇAR (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrenilen dilbilgisi yapılarının kullanılması, yazma, konuşma, okuma ve dinleme becerilerinin geliştirilmesi.

Dersin İçeriği

Temel Almanca bilgisiyle günlük hayatta kullanılabilecek diyalogların üretilmesi, okunması ve dilbilgisi yapılarının incelenmesi

Dersin Ön Koşulu

A2 dil seviyesi

Kaynaklar

Öğretim elemanının ders notları

Notlar

Öğretim elemanının ders notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Basit düzeyde Diyaloglar üretir
ÖÇ02 Dilbilgisi yapılarını kullanır.
ÖÇ03 İşbirlikli olarak öğrenir.
ÖÇ04 İletişim becerilerinin geliştirir.
ÖÇ05 Yeni kelime ve yapılar kavrar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancayla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancanın öğretimi için gereken yöntem, strateji ve teknik ile ölçme ve değerlendirme bilgilerini edinir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almanca öğrenenlerin öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancayla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerden yararlanabilir. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenci özelliklerine ve kazanımlara uygun öğretim malzemeleri geliştirir.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını bilir. 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin kazanımlarını çok yönlü değerlendirir.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretmenlik Uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözme becerisi edinir.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel/grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları yerine getirir.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Almanca öğretiminde güncel gelişmeleri ve gereksinimleri izler.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Farklı kültürlere ve değerlere karşı farkındalık ve duyarlılık geliştirir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler uygulayabilir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Almanca sözlü ve yazılı olarak kendini günlük ve meslek yaşamında ileri düzeyde ifade eder.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alman dili eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. 4
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Toplumsal ve mesleki yaşam alanlarında etik değerlere yönelik bilgi ve beceri edinerek uygun davranış geliştirir.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde olur.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tanışma ve dersin amacının açıklanması Tanişma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Diyalog nedir ve hangi konularda diyalog yazılır. Diyalog önbilgi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Basit bağlaçların diyogda kullanılması bağlaç önbilgi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 çift bağlaçların diyalogda kullanılması bağlaç önbilgi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Zıtlık bildiren bağlaçların diyalogda kullanılması bağlaç önbilgi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Sebep bildiren bağlaçların diyalogda kullanılması bağlaç önbilgi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
7 Tüm bağlaçları kullanarak diyalog üretme Tüm bağlaçlar Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Grup Çalışması
8 Ara Sınavlar Tüm konular Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
9 Edatları kullanarak diyalog üretme Edatlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Geçmiş zaman kullanarak diyalog üretme geçmiş zaman Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Edilgen cümleler kullanarak diyalog üretme edilgen cümleler Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
12 Sahiplik yapısı kullanarak diyalog üretme sahiplik yapısı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 İlgi cümleleri kullanarak diyalog üretme ilgi cümleleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 A2 seviyesi diyalog analizi ve üretimi A2 diyalogları Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
15 B1 seviyesi diyalog analizi ve üretimi B1 diyalogları Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Tüm konular Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Tüm konular Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 6 6
Toplam İş Yükü (Saat) 66
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,64
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 11.12.2024 12:58