Genel Bilgi
Kod | ALMS208 |
Ad | Almanca - Türkçe Çeviri II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Almanca |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. HALİME BALCI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilerin hedef dilde özgün metinleri çevirerek güncel konular hakkında bilgi sahibi olmaları sağlanacaktır
Dersin İçeriği
Güncel haber metinleri ve farklı metin türlerinin çevirilerinin yapılması
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
DEUTSCH-TÜRKISCH Übersetzung: Die wichtigsten Tipps und Tricks,"Was tun, wenn der Gerichtsvollzieher kommt? " von Nazli Inci, Wolfgang Seelig, et al. | 2013
Notlar
Glücklich mit mir: (Türkisch Deutsch) zweisprachiges Kinderbuch/ (Türkçe – Almanca): İki dilli çocuk kitabı von Marisa J Taylor , Vanessa Balleza, et al. | 2021
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Güncel konular hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ02 | Yabancı dil aracılığıyla güncel konulara duyarlılık gösterir. |
ÖÇ03 | Farklı metinlerin çevirilerini analiz eder. |
ÖÇ04 | Çeviri yaparken farklı yöntemleri dener. |
ÖÇ05 | Çevirideki zorlukları fark eder. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancayla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancanın öğretimi için gereken yöntem, strateji ve teknik ile ölçme ve değerlendirme bilgilerini edinir. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almanca öğrenenlerin öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancayla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerden yararlanabilir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci özelliklerine ve kazanımlara uygun öğretim malzemeleri geliştirir. | 1 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını bilir. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretmenlik Uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözme becerisi edinir. | 1 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel/grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları yerine getirir. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Almanca öğretiminde güncel gelişmeleri ve gereksinimleri izler. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Farklı kültürlere ve değerlere karşı farkındalık ve duyarlılık geliştirir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler uygulayabilir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Almanca sözlü ve yazılı olarak kendini günlük ve meslek yaşamında ileri düzeyde ifade eder. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alman dili eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | 3 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal ve mesleki yaşam alanlarında etik değerlere yönelik bilgi ve beceri edinerek uygun davranış geliştirir. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Genel çeviri bilgisi | Çeviri hakkında genel bilgi toplama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
2 | Güncel spor haberi çevirisi | Uygun metin araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
3 | Güncel eğitim haberi çevirisi | Uygun metin araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
4 | Güncel basit politika haberi çevirisi. | Uygun metin araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
5 | Güncel sanat haberi çevirisi | Uygun metin araştırma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
6 | Güncel turizm haberi çevirisi | Uygun metin araştırma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
7 | Güncel iklim haberi çevirisi | Uygun metin araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Ara Sınav | Uygun metin araştırma bulma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
9 | Özgeçmiş çevirisi | Uygun metin araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | Film, kitap, kısa metin içeriği çevirisi | Uygun metin araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | Tartışma metni çevirisi | Uygun metin araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | Masal çevirisi | Uygun metin araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | şarkı çevirisi | Uygun metin araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Anekdot çevirisi | Uygun metin araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Tez özeti çevirisi | Uygun metin araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |