YLBY702 Uzmanlık Alan Dersi

6 AKTS - 5-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod YLBY702
Ad Uzmanlık Alan Dersi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 5-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Uzmanlik Alan
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SADIK DİNÇER


Dersin Amacı / Hedefi

Tez konusu hakkında güncel kaynakların taranması, tez çalışmaları hakkında bilgi ve beceri kazanma, veri analizi yapma ve analizleri yorumları becerisi kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Bilimsel veri tabanları kullanımı, kaynak tarama, tez konusuna yönelik bilimsel makale belirleme, tez yazım kuralları, makale tarama ve yorumlama, tez ile ilgili literatür çalışması, veri analizi ve yorumlama, tez konusu ile ilgili raporlama

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Literatür

Notlar

Güncel Literatürler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Alanı ile ilgili güncel kaynaklara hangi veri tabanları ile ulaşacağını bilir.
ÖÇ02 Alanı ile ilgili güncel kaynakları inceler.
ÖÇ03 İlgili konuda yayınlanmış literatürleri analiz eder.
ÖÇ04 Kaynak tarama sonucunda elde ettiği verileri sınıflandırır.
ÖÇ05 Kaynak tarama sonucunda verileri analiz eder
ÖÇ06 Tez konusu ile ilgili yöntem ve tekniklerinin belirler
ÖÇ07 Tez konusu hakkında ihtiyaç duyduğu akademik danışmanlığı kullanır


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis eder 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. 3
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. 2
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır. 4
PÖÇ09 Belirsiz Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler.
PÖÇ10 Belirsiz Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ders içeriği hakkında bilgilendirme İlgili kaynakları okuma, tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Kaynaklara ulaşma yöntemleri İlgili kaynakları okuma, tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 İlgili konuda kaynak tarama İlgili kaynakları okuma, tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Belirlii konuda kaynak tarama İlgili kaynakları okuma, tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Kaynak tarama sonucunda alan ile ilgili problemlerin belirlenmesi İlgili kaynakları okuma, tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Kaynak tarama sonucunda konu ile ilgili problemlerin belirlenmesi İlgili kaynakları okuma, tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Kaynak taraması sonuçlarının sunumu İlgili kaynakları okuma, tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara rapor Rapor hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Araştırma problemine uygun yöntemin belirlenmesi İlgili kaynakları okuma, tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Araştırmaya uygun yöntemin belirlenmesi İlgili kaynakları okuma, tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Veri toplama tekniklerinin belirlenmesi İlgili kaynakları okuma, tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Verilerin toplaması İlgili kaynakları okuma, tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Veri analizinin yapılması İlgili kaynakları okuma, tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Veri analizi İlgili kaynakları okuma, tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Verilerin raporlanması Rapor hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Gösteri, Bireysel Çalışma
16 Final rapor Konu tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Dönem boyunca yapılan çalışmaların değerlendirilmesi Konu Tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 5 70
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü (Saat) 160
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,40
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 07.05.2024 02:59