Genel Bilgi
Kod | BY0042 |
Ad | Oksidatif Stres ve Antioksidanlar |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. FERİT KARĞIN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Oksidatif stres parametrelerine antioksidanların etkileri incelenecektir.
Dersin İçeriği
Oksidatif stres parametreleri, serbest radikaller, Reaktif Oksijen Türleri, Enzimatik ve Enzimatik olmayan oksidayonlar ve serbest radikallerin biyomoleküllere etkisi işlenecektir
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders notları
Notlar
Oksidatif Stress ve Antioksdanlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Oksidatif stres parametreleri hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ02 | Oksidatif paremetrelerinin hayvanlara etkisi hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ03 | Antioksidanlar hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ04 | Antioksidanların oksidatif stres paremetrelerine etkisi hakkında bilgi sahibi olur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis eder | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. | 2 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. | 4 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | 4 |
PÖÇ09 | Belirsiz | Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. | |
PÖÇ10 | Belirsiz | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Oksidatif stres | Kaynak Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Oksidatif stres analiz paremetreleri | Kaynak Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Serbest Radikaller | Kaynak Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Reaktif Oksijen Türleri | Kaynak Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Serbest radikal kaynaklar | Kaynak Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Endojen Kaynaklar | Kaynak Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Eksojen Kaynaklar | Kaynak Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Vize Sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Enzimatik Oksidasyonlar | Kaynak Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Serbest Radikallerin Lipitlere Etkisi | Kaynak Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Serbest Radikallerin proteinlere Etkisi | Kaynak Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Serbest Radikallerin karbonhidratlara Etkisi | Kaynak Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Serbest Radikaller ve Stres İlişkisi | Kaynak Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Antioksidanlar | Kaynak Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Enzimatik ve Enzimatik olmayan Antioksidanlar | Kaynak Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Final Sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,68 | ||
AKTS | 6 AKTS |