Genel Bilgi
Kod | BY0025 |
Ad | Su Mikrobiyolojisi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SADIK DİNÇER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. SADIK DİNÇER
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Sucul ekosistemler ve yapay sistemlerde yer alan mikroorganizmalar ve insan sağlığına etkileri incelenecektir.
Dersin İçeriği
Sucul çevre, Mikroorganizmaların su ortamındaki roller, Biyofilm ve ekolojik yüzeyler, Su kirliliğinin belirteçleri, Mikroorganizmaların sucul ortamdaki yaşamı, Su ile bulaşan hastalıklar, Su arıtılmasında mikroorganizmaların rolü işlenecektir
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders Notları
Notlar
Akuatik Mikrobiyoloji, Reşit Özkanca
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Suyun kalitesini etkileyen Fiziksel, Kimyasal ve biyolojik kirleticiler hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ02 | Mikroorganizmaların sucul ortamdaki rolleri hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ03 | Biyofilm ve su kirliliğinin indikatörleri hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ04 | Su ile bulaşan hastalıklar hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ05 | Suların arıtılma prosesleri ve kullanılan mikroorganizmalar hakkında bilgi sahibi olur |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis eder | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | 2 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | |
PÖÇ09 | Belirsiz | Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. | |
PÖÇ10 | Belirsiz | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Su kalitesini etkileyen faktörler | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | mikroorganizmaların su çevresindeki rolleri | Kaynak Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | biyofilmler ve ekolojik yüzeyler | Kaynak Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Su kirliliğinin indikatörleri | Kaynak Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Su örneklerindeki patojen ve indikatörlerin belirlenmesi | Kaynak Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Mikroorganizmaların sucul ortamdaki yaşamı | Kaynak Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Su ile bulaşan bakteriyel hastalıklar | Kaynak Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Vize sınavı | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi |
|
9 | Su ile bulaşan bakteriyel hastalıkların önlenmesi | Kaynak Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Su ile bulaşan viral hastalıklar | Kaynak Taraması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | Su ile bulaşan viral hastalıkların önlenmesi | Kaynak Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Suyun arıtılma prosesi | Kaynak Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Suyun arıtılmasında kullanılan mikroorganizmalar | Kaynak Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | İçme suyunda bulunan toksik kimyasallar | Kaynak Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | İçme suyunda bulunan toksik kimyasalların kaynakları | Kaynak Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Final sınavı | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
|
17 | Final sınavı | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |