BY0025 Su Mikrobiyolojisi

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BY0025
Ad Su Mikrobiyolojisi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SADIK DİNÇER
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. SADIK DİNÇER (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Sucul ekosistemler ve yapay sistemlerde yer alan mikroorganizmalar ve insan sağlığına etkileri incelenecektir.

Dersin İçeriği

Sucul çevre, Mikroorganizmaların su ortamındaki roller, Biyofilm ve ekolojik yüzeyler, Su kirliliğinin belirteçleri, Mikroorganizmaların sucul ortamdaki yaşamı, Su ile bulaşan hastalıklar, Su arıtılmasında mikroorganizmaların rolü işlenecektir

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Ders Notları

Notlar

Akuatik Mikrobiyoloji, Reşit Özkanca


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Suyun kalitesini etkileyen Fiziksel, Kimyasal ve biyolojik kirleticiler hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ02 Mikroorganizmaların sucul ortamdaki rolleri hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ03 Biyofilm ve su kirliliğinin indikatörleri hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ04 Su ile bulaşan hastalıklar hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ05 Suların arıtılma prosesleri ve kullanılan mikroorganizmalar hakkında bilgi sahibi olur


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis eder 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 2
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. 3
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. 2
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
PÖÇ09 Belirsiz Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler.
PÖÇ10 Belirsiz Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Su kalitesini etkileyen faktörler Kaynak taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 mikroorganizmaların su çevresindeki rolleri Kaynak Taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 biyofilmler ve ekolojik yüzeyler Kaynak Taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Su kirliliğinin indikatörleri Kaynak Taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Su örneklerindeki patojen ve indikatörlerin belirlenmesi Kaynak Taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Mikroorganizmaların sucul ortamdaki yaşamı Kaynak Taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Su ile bulaşan bakteriyel hastalıklar Kaynak Taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Vize sınavı Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi
9 Su ile bulaşan bakteriyel hastalıkların önlenmesi Kaynak Taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Su ile bulaşan viral hastalıklar Kaynak Taraması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
11 Su ile bulaşan viral hastalıkların önlenmesi Kaynak Taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Suyun arıtılma prosesi Kaynak Taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Suyun arıtılmasında kullanılan mikroorganizmalar Kaynak Taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 İçme suyunda bulunan toksik kimyasallar Kaynak Taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 İçme suyunda bulunan toksik kimyasalların kaynakları Kaynak Taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Final sınavı Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Final sınavı Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 07.05.2024 02:59