Genel Bilgi
Kod | BY777 |
Ad | İleri Biyokimya I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ELİF ORUÇ |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, biyomoleküllerin yapıları, yapı fonksiyon ilişkileri, su, pH ve tampon sistemler, enzimler ve enzim kinetiği, gen ekspresyonunun düzenlenmesi konularında ileri düzeyde bilgi ve beceri sahibi olmaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders, biyomoleküllerin yapı ve organizmadaki fonksiyonlarını, gen ekpresyonun regülasyonunu kapsar.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Lehninger Biyokimyanın prensipleri
Notlar
Biyokimya Kitapları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Biomoleküllerin yapı ve fonksiyonlarını açıklar |
ÖÇ02 | Hücrenin molekülerorganizasyonunu kavrar |
ÖÇ03 | Enzimler ve enzim kinetiğini anlar |
ÖÇ04 | Suyun önemini kavrar |
ÖÇ05 | Biyolojik zarlar ve taşıma yollarını açıklar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis eder | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. | 4 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | 4 |
PÖÇ09 | Belirsiz | Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. | |
PÖÇ10 | Belirsiz | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Biyokimyaya giriş | Kitapta ilgili bölüm okunmalı ve web üzerinde konuyla ilgili siteler taranmalı görseller incelenmelidir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Hücre | Kitapta ilgili bölüm okunmalı ve web üzerinde konuyla ilgili siteler taranmalı görseller incelenmelidir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Biyomoleküller: Kimyasal Bileşim ve bağlanma | Kitapta ilgili bölüm okunmalı ve web üzerinde konuyla ilgili siteler taranmalı görseller incelenmelidir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Amino asitler, peptidler | Kitapta ilgili bölüm okunmalı ve web üzerinde konuyla ilgili siteler taranmalı görseller incelenmelidir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Proteinler | Kitapta ilgili bölüm okunmalı ve web üzerinde konuyla ilgili siteler taranmalı görseller incelenmelidir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Proteinlerin üç boyutlu yapıları | Kitapta ilgili bölüm okunmalı ve web üzerinde konuyla ilgili siteler taranmalı görseller incelenmelidir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Protein işlevi | Kitapta ilgili bölüm okunmalı ve web üzerinde konuyla ilgili siteler taranmalı görseller incelenmelidir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Study the relevant chapter in the book, Internet research should be done | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
9 | Suyun çözücülük özelliği | Kitapta ilgili bölüm okunmalı ve web üzerinde konuyla ilgili siteler taranmalı görseller incelenmelidir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Enzimler | Kitapta ilgili bölüm okunmalı ve web üzerinde konuyla ilgili siteler taranmalı görseller incelenmelidir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Enzim kinetiği | Kitapta ilgili bölüm okunmalı ve web üzerinde konuyla ilgili siteler taranmalı görseller incelenmelidir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Nükleotidler ve nükleik asitler | Kitapta ilgili bölüm okunmalı ve web üzerinde konuyla ilgili siteler taranmalı görseller incelenmelidir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Lipidler | Kitapta ilgili bölüm okunmalı ve web üzerinde konuyla ilgili siteler taranmalı görseller incelenmelidir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Biyolojik zarlar ve taşınma | Kitapta ilgili bölüm okunmalı ve web üzerinde konuyla ilgili siteler taranmalı görseller incelenmelidir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Karbohidratlar ve glikobiyoloji | Kitapta ilgili bölüm okunmalı ve web üzerinde konuyla ilgili siteler taranmalı görseller incelenmelidir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |