Genel Bilgi
Kod | BY747 |
Ad | Oksidatif stres ve antioksidan savunma |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ELİF ORUÇ |
Dersin Amacı / Hedefi
Reaktif oksijen türlerinin etki mekanizmaları ve detoksifikasyonları ile antioksidan savunma sisteminin kavranması
Dersin İçeriği
oksijen radikallerive reaktif oksijen türleri nedir, oksijen radikallerin reaktiviteleri hücrede reaktif oksijen türlerinin üretimi hücre hasarı oxidantlar
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Oksidatif stres ve antioksidan savunma S. Ahmad
Notlar
Biyokimya Kitapları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Reaktif oksijen türlerinin nasıl meydana geldiğini kavrar |
ÖÇ02 | Oksidatif stress ve etki mekanizmalarını kavrar |
ÖÇ03 | Hastalıklar ve oksidatif stress arasında ilişki kurabilir |
ÖÇ04 | Hücre hasarı ve oksidantlar arasındaki ilişkiyi kavrar |
ÖÇ05 | Antioksidanları ve fonksiyonlarını açıklayabilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis eder | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. | 4 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. | 4 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | 3 |
PÖÇ09 | Belirsiz | Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. | |
PÖÇ10 | Belirsiz | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | oksijen radikalleri ve reaktif oksijen türleri | Kitapta ilgili bölüm okunmalı ve web üzerinde konuyla ilgili siteler taranmalı görseller | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | oksijen aktivasyonunun mekanizması ve reaktif oksijen türleri | Kitapta ilgili bölüm okunmalı ve web üzerinde konuyla ilgili siteler taranmalı görseller | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | hücre hasarı ve oxidantlar | Kitapta ilgili bölüm okunmalı ve web üzerinde konuyla ilgili siteler taranmalı görseller | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | reaktif oksijen türlerinin patofizyolojisi | Kitapta ilgili bölüm okunmalı ve web üzerinde konuyla ilgili siteler taranmalı görseller | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | pro-oksidanlar | Kitapta ilgili bölüm okunmalı ve web üzerinde konuyla ilgili siteler taranmalı görseller | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | enzimatik antioksidantlar | Kitapta ilgili bölüm okunmalı ve web üzerinde konuyla ilgili siteler taranmalı görseller | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | enzimatik olmayan antioksidantlar | Kitapta ilgili bölüm okunmalı ve web üzerinde konuyla ilgili siteler taranmalı görseller | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
|
9 | Glutatyon | Kitapta ilgili bölüm okunmalı ve web üzerinde konuyla ilgili siteler taranmalı görseller | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Glutatyon S-transferaz | Kitapta ilgili bölüm okunmalı ve web üzerinde konuyla ilgili siteler taranmalı görseller | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Nitrik oksid sinyal yolağı ve oksidatif stress | Kitapta ilgili bölüm okunmalı ve web üzerinde konuyla ilgili siteler taranmalı görseller | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Kalsiyum sinyal yolağı ve oksidatif stres | Kitapta ilgili bölüm okunmalı ve web üzerinde konuyla ilgili siteler taranmalı görseller | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Metaller ve oksidatif stres | Kitapta ilgili bölüm okunmalı ve web üzerinde konuyla ilgili siteler taranmalı görseller | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Selenoproteinler | Kitapta ilgili bölüm okunmalı ve web üzerinde konuyla ilgili siteler taranmalı görseller | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
15 | Mitokondri ve reaktif oksijen türleri | Kitapta ilgili bölüm okunmalı ve web üzerinde konuyla ilgili siteler taranmalı görseller | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,68 | ||
AKTS | 6 AKTS |