Genel Bilgi
Kod | BY653 |
Ad | Hayvansal Dokularda Mikropreparasyon Yöntemleri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi SAADET PINAR ÖZALP |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi SAADET PINAR ÖZALP
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı mikropreparasyon yöntemlerini öğrencilere kavratmaktır
Dersin İçeriği
Hayvansal dokularda preparat yapma yöntemleri, total preparasyon yöntemi, kuru kapatma, froti yöntemi, fiksasyon, çok kullanılan fiksatif karışımlar, dehidrasyon, saydamlaştırma ve parafine gömme, parafin kesitlerin hazırlanması, kesitlerin boyanması, boyanmış preparatların kapatılması bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders notları
Notlar
Mikropreparasyon yöntemleri ( Prof.Dr.Neriman Ozban)
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Hayvansal dokularda preparat yapma yöntemlerini kavrar. Preparat yapma teknikleri, uygulamalarını kavrar. Hayvansal dokularda total preparasyon yöntemini kavrar |
ÖÇ02 | Hayvansal dokularda kuru kapatma yöntemini kavrar.Frotis yöntemini kavrar. Fiksasyonu kavrar. Çok kullanılan fiksatif karışımları kavrar. |
ÖÇ03 | Parafin kesitlerin hazırlanmasını kavrar. Kesitlerin boyanmasını kavrar Boyanmış preparatların kapatılmasını kavrar. |
ÖÇ04 | Biyolojik amaçlar için kullanılan mikroskoplar ve özel mikroskopi yöntemleri öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis eder | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | 3 |
PÖÇ09 | Belirsiz | Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. | |
PÖÇ10 | Belirsiz | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Çalışma laboratuvarının hazırlanması ve dikkat edilmesi gereken konuları kavrar. | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Stok eriyikler, tampon eriyikler ve boya çözeltilerinin hazırlanmasını kavrar. | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Kuru kapatma, Frotis yöntemi, ezme preparat yöntemini kavrar. | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Fiksasyon yöntemini kavrar. | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Çok kullanılan fiksatif karışımları ve hazırlanışını kavrar. | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Dokuların yıkanması ve dehidrasyonu kavrar. | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Saydamlaştırma yöntemini ve kullanılan çözeltileri kavrar. | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Kaynak okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Parafin kesitlerin hazırlanması ve kesit almayı kavrar. | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Mikrotom, mikrotom bıçakları, ve lamların temizlenmesini kavrar. | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Boyalar ve boyanmanın mekanizmasını kavrar. | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Metakromazi, mordanlama yöntemlerini kavrar. | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Prepararların kapatılması ve etiketleme yöntemlerini kavrar. | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Vital ve supravital inceleme, doku kültürü yöntemlerini kavrar. | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Kromotografi yöntemini kavrar. | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Elektroforez yöntemini kavrar. | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kaynak okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 154 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,16 | ||
AKTS | 6 AKTS |