Genel Bilgi
Kod | BY588 |
Ad | Bakteri Genetiği |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SADIK DİNÇER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bakterilerin genetik yapılar, bakterilerde bulunan ekstrakromozomal elemanlar ve bakteriyofajların genetik yapılar, bakteriler arasındaki rekombinasyon olayları işlenecektir.
Dersin İçeriği
DNA ve RNA nın yapısı, replikasyonu, gen sunumu, mutasyonlar, çeşitleri ve mutasyona etki eden faktörler, gen sunumunun düzenlenmesi incelenecektir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders notu
Notlar
Brock Mikroorganizmaların Biyolojisi
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Mikroorganizmaların genetik materyalinin organizasyonunu kavrar |
ÖÇ02 | Bakteriyel rekombinasyon mekanizmalarını kavrar |
ÖÇ03 | Bakteriyel gen sunumunu kavrar. |
ÖÇ04 | Bakteri genetiğinin pratik uygulamalarını kavrar |
ÖÇ05 | Farklı genetik elemanların replikasyon mekanizmalarını kavrar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis eder | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | |
PÖÇ09 | Belirsiz | Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. | |
PÖÇ10 | Belirsiz | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş ve tarihçe | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Bakteri genetiğinin üstünlükleri ve kullanım alanları | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Bakteri hücrelerinin yapısı | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Bakteri hücrelerinin çoğalmaları | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Nükleik asitler | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | protein sentezi | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Gen fonksiyonlarının düzenlenmesi | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
|
9 | Gen fonksiyonlarının düzenlenmesini etkileyen faktörler | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Bakteriler arası genetik madde transferi (konjugasyon) | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Bakteriler arası genetik madde transferi (transformasyon) | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Bakteriler arası genetik madde transferi (Transdüksiyon) | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | Plazmidler | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Bakteri genetiği deneyleri | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Transpozonlar ve IS elemanları elemanları | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |