Genel Bilgi
Kod | BY576 |
Ad | Sucul Ekosistemlerde Ağır Metallerin Etkileri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. FERİT KARĞIN |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı su omurgasız ve omurgalı hayvanlarında ağır metallerin etkisini öğretmektir
Dersin İçeriği
Ağır metallerin su organizmalarının doku ve organlarında birikimi, atılımı ve toksik etkileri anlatılmaktadır
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders notları
Notlar
Water pollution and Fish Physiology A.H. Heath
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Ağır metaller hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ02 | Ağır metallerin organizmalar tarafından alınımı kavrar |
ÖÇ03 | Ağır metallerin organizmalar tarafından birikimini kavrar |
ÖÇ04 | Ağır metallerin organizmalar tarafından atılımını kavrar |
ÖÇ05 | Ağır metallerin organizmalar üzerindeki subletal etkilerini kavrar |
ÖÇ06 | Ağır metallerin organizmalar üzerindeki letal etkilerini kavrar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis eder | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | 2 |
PÖÇ09 | Belirsiz | Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. | |
PÖÇ10 | Belirsiz | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ağır metallerin tanımı | kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Metallerin sınıflandırılması | Ders kitapları çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Absorbsiyonu | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Akümülasyonu | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Ekskresyonu | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Regülasyon | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Metallerin subletal etkileri | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Letal etkileri | Ders kitapları çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Doku ve organlarda birikimi | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | su organizmaları üzerine etkisi | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | su organizmalarının fizyolojisi üzerine etkisi | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | biyokimyasal etkileri | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Metal bağlayıcı proteinler | Ders kitapları çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Metalotioneinler | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |