Genel Bilgi
Kod | BY725 |
Ad | Mitokondrial DNA Hasarları ve Patogenezi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HASAN BASRİ İLA |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. HASAN BASRİ İLA
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı mitokondri genomu ve bu genomda ortaya çıkabilecek aksamalara bağlı hastalıklar ile ilgili detaylı bilgileri öğretmektir.
Dersin İçeriği
Mitokondri fonsiyon bozukluğuna bağlı hastalıklar
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders Notları
Notlar
Ders Notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Mitokondri yapısını ayrıntılı şekilde açıklar |
ÖÇ02 | Mitokondrial DNA hakkındaki bilgileri sıralar |
ÖÇ03 | Mitokondrial hastalıklar hakkında benzerlikleri değerlendirir |
ÖÇ04 | Mitokondrial kalıtımın maternal orijini hakkında bilgi sahibidir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis eder | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. | 4 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | 4 |
PÖÇ09 | Belirsiz | Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. | |
PÖÇ10 | Belirsiz | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Mitokondri ve mtDNA yapısı | Farklı kaynaklar tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | mtDNA'nın maternal kalıtımı | Farklı kaynaklar tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Reaktif oksijen türleri ve oluşum mekanizması | Farklı kaynaklar tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Antioksidan sistemin uyarılması | Farklı kaynaklar tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | mtDNA'da mutasyon sıklıkları, nedenleri ve çeşitleri | Farklı kaynaklar tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | mtDNA mutasyonuna bağlı olarak ortaya çıkan hastalıklar | Farklı kaynaklar tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Mutasyona bağlı olarak ortaya çıkan sendromlar | Farklı kaynaklar tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Genel Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
9 | Mitokondri diyabet arasındaki ilişki | Farklı kaynaklar tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Mitokondri parkinson arasındaki ilişki | Farklı kaynaklar tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Mitokondri alzheimer arasındaki ilişki | Farklı kaynaklar tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Mitokondrial DNA'nın adli tıpta kullanımı | Farklı kaynaklar tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Mitokondri kanser ilişkisi | Farklı kaynaklar tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
14 | mtDNA izolasyonu | Farklı kaynaklar tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
15 | mtDNA kimliklendirme | Farklı kaynaklar tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |