BY621 Türkiyenin Sulak Alan Bitkileri ve Vejetasyonu

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BY621
Ad Türkiyenin Sulak Alan Bitkileri ve Vejetasyonu
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. HALİL ÇAKAN


Dersin Amacı / Hedefi

Sulak alanlarda değişen su özelliklerine göre ortaya çıkan bitki örtüsü değişikliklerini ve özelliklerini kavrama

Dersin İçeriği

Sulak alanların tanımı, diğer ekosistemler içersindeki önemi. Türkiyedeki, bazı önemli ve yaygın sulak alan bitkileri ve bitki örtüsü. Sulak alan bitkilerinin sahip olduğu anatomik ve morfolojik adaptasyon mekanizmaları. Sulak alanların, tatlı, tuzlu ve acı su özelliklerine bağlı olarak sahip oldukları bitki ve bitki örtülerinin sınıflandırılması

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Özcan Seçmen, Erkuter Leblebici, (2008)Türkiye Sulak Alan bitkileri ve Bitki Örtüsü. Ege Üniversitesi Yayınları

Notlar

21-Anonim-a, 1993. “Türkiye’nin Sulak Alanları”. Türkiye Çevre Vakfı Yayını. 398 sayfa. Ankara.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Sulak alanların sınıflandırılma kriterlerini kavrama
ÖÇ02 Türkiyedeki önemli sulak alanların genel özellikleri ve coğrafik dağılımlarını tanımlayabilme
ÖÇ03 Sulak alan bitki türleri ve bitki örtüsünü sınıflandırabilmek
ÖÇ04 Sulak alanların tipik bitki türleri ve bu türlerin morfolojik adaptasyponlarını kavrama
ÖÇ05 Tuzcul, tatlısu ve acı sulak alanların tanımlanmasında indikatör bitki türlerinin nasıl kullanılacağını kavrama
ÖÇ06 Türkiyedeki önemli sulak alanlar ve koruma statülerine göre sınıflandırılmalarını kavrama
ÖÇ07 Sulak alanların korunmasında ulusal ve uluslararası koruma çalışmalarını yorumlayabilmek


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis eder
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 2
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. 4
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
PÖÇ09 Belirsiz Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler.
PÖÇ10 Belirsiz Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Sulak alan nedir, Sulak ala ekosistemlerin diğer ekosistemlerden farklılıkları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Sulak alanların önemi ve diğer ekosistemlerle ilişkileri okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Türkiyede bulunan önemli sulak alanlar ve coğrafik yayılışları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Tatl sulak alanlara özgü bitki türleri ve genel bitki örtüsü okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Tatlı sulak alanlara özgü bitki türleri ve bitki örtüsü okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Acısulak alanlar ve tipik bitki türleri ile bitki örtüsü okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Tuzlu sulak alanlar ve tipik bitki türleri ile bitki örtüsü okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Genel okuma tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Sulak alan bitkilerinin sahip olduğu fizyolojik ve morfolojik adaptasyonlar okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Sulak alan bitki türlerinin ekosistem içindeki taşıdığı önem okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Sulak alanların korunmasında etkili olan uluslararası sözleşmeler okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 RAMSAR sözleşmesi ve sulak alanların korunmasındaki önemi okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Türkiyedeki önemli Ramsar sözleşmesinde yer alan sulak alanlar okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
14 Önemli sulak alanlar listesi ve bu listede yer alan dünyadaki önemli sulak alanlar ve özellikleri okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Ülkemizde sulak alanların korunması ile ilgili çalışmalar ve kuruluşlar okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Genel okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Genel okuma Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 29 29
Toplam İş Yükü (Saat) 151
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,04
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 07.05.2024 02:59