Genel Bilgi
Kod | BY614 |
Ad | Deniz Kirliliği |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. FERİT KARĞIN |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı deniz kirlenmesinin tanımı, denizi kirleten kaynaklar ve kirliliğin etkisini öğretmektir
Dersin İçeriği
Biyolojik kirlenme, organik kirlenme, termal kirlenme, kimyasal kirlenme ve bunların etkileri anlatılmaktadır
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders notları
Notlar
Deniz Kirlenmesi İstanbul Teknik Üniversitesi
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Deniz kirlenmesini tanımlar |
ÖÇ02 | Deniz kirliliğini sınıflandırır |
ÖÇ03 | Kirletici kaynakları kavrar |
ÖÇ04 | Kimyasal kirlenmeyi kavrar |
ÖÇ05 | Petrol kirlenmesini kavrar |
ÖÇ06 | Petrol kirlenmesinin deniz organizmalarına etkilerini kavrar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis eder | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | 2 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. | 4 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | 3 |
PÖÇ09 | Belirsiz | Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. | |
PÖÇ10 | Belirsiz | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Deniz kirlenmesin tanımı | Ders kitapları çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Denizel ekosistemler | Ders kitapları çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Kirlenme türleri | Ders kitapları çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Biyolojik kirlenme | Ders kitapları çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Organik kirlenme | Ders kitapları çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Termal kirlenme | Ders kitapları çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Petrol kirlenmesi | Ders kitapları çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Genel tekrar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
9 | Petrol kirlenmesinin planktonik organizmalar üzerine etkisi | Ders kitapları çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Petrol kirlenmesinin betik organizmalar üzerine etkisi | Ders kitapları çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Petrol kirlenmesinin balıklar üzerine etkisi | Ders kitapları çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Arıtma kavramı | Ders kitapları çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Monitoring kavramı | Ders kitapları çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Kirletici kaynaklar | Ders kitapları çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Türkiye denizlerinde kirlenme | Ders kitapları çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ödev | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,68 | ||
AKTS | 6 AKTS |