BY527 Böcek Sentetik Besinleri ve Hazırlama Teknikleri

6 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BY527
Ad Böcek Sentetik Besinleri ve Hazırlama Teknikleri
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi MEHMET SULANÇ
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi MEHMET SULANÇ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Böcekler ile besin bileşenlerini arasındaki ilişkinin anlaşılması

Dersin İçeriği

Meridik ve Holidik besin kavramları, besin bileşenlerini hazırlama teknikleri, Laboratuar koşullarını hazırlama yöntemleri ve deney materyalinin sterilizasyonu, böcekler için geliştirilmiş holidik ve meridik besinlerin karşılaştırmalı olarak analizi, sentetik besinler ile ilgili bazı genellemeler.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Böcek Sentetik Besinleri ve Hazırlama Teknikleri Ders Notları

Notlar

Böcek Sentetik Besinleri ve Hazırlama Teknikleri Ders Notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Sentetik besinlerin yapı ve işlevinin kavranması
ÖÇ02 Böcekler ile besin bileşenlerini arasındaki ilişkinin anlaşılması
ÖÇ03 Böceklerin Besinsel İhtiyaçları
ÖÇ04 Kalitatif ve Kantitatif Bakımdan Besinsel İhtiyaçlar
ÖÇ05 Besin Almayı Uyarma
ÖÇ06 Tween-80 ‘nin besin bileşenlerindeki önemi
ÖÇ07 İnorganik Tuzların Beslenmedeki önemi
ÖÇ08 Böcek beslenmesinde KOLESTEROL’ün önemi
ÖÇ09 Besin ihtiyaçlarına göre MONOFAJ ve POLİFAJ türler
ÖÇ10 Böcekler için enerji kaynakları
ÖÇ11 Hazırlancak Sentetik Besin Bileşenlerinde Ph’ın önemi
ÖÇ12 Böceklerde Temel amino asit ve Temel Yağ asitlerinin önemi
ÖÇ13 Böceklerde Besinsel STRES OLAYI


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis eder 1
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 1
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. 2
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. 1
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
PÖÇ09 Belirsiz Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler.
PÖÇ10 Belirsiz Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Meridik ve Holidik besin kavramları, besin bileşenlerini hazırlama teknikleri Yüz yüze Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Sentetik besinlerin yapı ve işlevinin kavranması Yüz yüze Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Böceklerin Besinsel İhtiyaçları Yüz yüze Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Kalitatif ve Kantitatif Bakımdan Besinsel İhtiyaçlar Yüz yüze Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Tween-80 ‘nin besin bileşenlerindeki önemi Yüz yüze Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Laboratuar koşullarını hazırlama yöntemleri ve deney materyalinin sterilizasyonu Yüz yüze Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 İnorganik Tuzların Beslenmedeki önemi Yüz yüze Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 böcekler için geliştirilmiş holidik ve meridik besinlerin karşılaştırmalı olarak analizi Yüz yüze Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Böcek beslenmesinde KOLESTEROL’ün önemi Yüz yüze Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Besin ihtiyaçlarına göre MONOFAJ ve POLİFAJ türler Yüz yüze Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Böcekler için enerji kaynakları Yüz yüze Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Hazırlancak Sentetik Besin Bileşenlerinde Ph’ın önemi Yüz yüze Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Böceklerde Temel amino asit ve Temel Yağ asitlerinin önemi Yüz yüze Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 sentetik besinler ile ilgili bazı genellemeler. Yüz yüze Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 28 28
Toplam İş Yükü (Saat) 154
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,16
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 07.05.2024 02:59