BY0040 Nöroendokronoloji

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BY0040
Ad Nöroendokronoloji
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ELİF ORUÇ


Dersin Amacı / Hedefi

Bu ders memelilerde endokrin sistem ve merkezi sistem arasındaki karşılıklı etkileşimlerin kavranmasını amaçlar.

Dersin İçeriği

Hhipotalamik ve hipofiz hormonların moleküler ve hücresel aktivitelerini içeren ders aynı zamanda reproduktif fonksiyonlarda, obesite ve diabet metabolizmalarında, stres, büyüme, biyolojik ritm ve bağışıklıkta bu hormonların rollerini de kapsamaktadır.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Harrison Endokrinoloji

Notlar

Endokrinoloji Kitapları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Nöroendokronolojinin prensipleri
ÖÇ02 memelilerde endokrin sistem ve merkezi sistem arasındaki karşılıklı etkileşimleri kavrar
ÖÇ03 Hipotalamik ve hipofiz hormonların reproduktif fonksiyonlarda, obesite ve diabet metabolizmalarında, stres, büyüme, biyolojik ritm ve bağışıklıkta rollerini açıklayabilir
ÖÇ04 Hipotalamik ve hipofiz hormonların moleküler ve hücresel aktivitelerini açıklar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis eder
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 3
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. 3
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. 4
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
PÖÇ09 Belirsiz Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler.
PÖÇ10 Belirsiz Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Nöroendokronolojinin prensipleri Kaynaklardaki ilgili sayfaların gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Hipoatalamus Kaynaklardaki ilgili sayfaların gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Hipofiz Kaynaklardaki ilgili sayfaların gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Nöroendokrin beyin fonksiyonları İlgili konunun ders kitabından ve ilgili kaynaklardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Gonadotropin salınımının kontrolü İlgili konunun ders kitabından ve ilgili kaynaklardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Prolaktin İlgili konunun ders kitabından ve ilgili kaynaklardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Tiroid hormonları İlgili konunun ders kitabından ve ilgili kaynaklardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Genel Tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
9 Büyüme hormon salınımı İlgili konunun ders kitabından ve ilgili kaynaklardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Yiyecek alınımının kontrolü İlgili konunun ders kitabından ve ilgili kaynaklardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Stres ve nöroendokrin kontrolü İlgili konunun ders kitabından ve ilgili kaynaklardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Nöroendokrin-immün sistem etkileşimi İlgili konunun ders kitabından ve ilgili kaynaklardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Biyolojik ritm İlgili konunun ders kitabından ve ilgili kaynaklardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Obesite ve nöroendokronoloji İlgili konunun ders kitabından ve ilgili kaynaklardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Kas ve nörolojik hastalıklar İlgili konunun ders kitabından ve ilgili kaynaklardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Tekrar etme Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Tekrar etme Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 07.05.2024 02:59