Genel Bilgi
Kod | BY0032 |
Ad | Böcek Sindirim Fizyolojisi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi SAADET PINAR ÖZALP |
Dersin Amacı / Hedefi
Böceklerde sindirim sistemi, anatomisi, yapısı ve işlevi, sindirim enzimleri, emilim mekanizması, sindirim aktifliğinin kontrolünün öğrenilmesi.
Dersin İçeriği
Böceklerde sindirim kanalının anatomik organizasyonu, fonksiyonel bölgeleri; Besin maddelerinin sindirim kanalında ilerlemesi; Enzim aktivitesi ve besinin absorpsiyonu için gerekli şartlar ve bunları sağlama mekanizması.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders notları
Notlar
Power point sunum
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Böcek sindirim kanalının yapısı ve fonksiyonları Böcek sindirim enzimleri |
ÖÇ02 | Böceklerde emilim mekanizması Karbonhidratların sindirimi Proteinlerin sindirimi Lipitlerin sindirimi |
ÖÇ03 | Böceklerde beslenme çeşitliliği, Böcek sentetik besinleri |
ÖÇ04 | Böceklerde sindirim aktifliğinin kontrolü |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis eder | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | |
PÖÇ09 | Belirsiz | Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. | |
PÖÇ10 | Belirsiz | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Böceklerde sindirim kanalının anatomik yapısı | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Böceklerde sindirim kanalının işlevleri | literatür | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Enzim aktifliği , emilmeyi etkileyen faktörler | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Böceklerde sindirim enzimleri | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Proteinlerin sindirimi | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Yağların sindirimi | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Karbonhidratların sindirimi | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Böceklerde emilim mekanizması | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Böceklerde beslenme çeşitliliği | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Böcek sentetik besinleri | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Laboratuvar çalışması | literatür | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Deney böceklerinin kültürü | literatür | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | laboratuvarda sentetik besin hazırlama teknikleri | literatür | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Böceklerde farklı enzim aktivitelerinin ölçülmesi | literatür | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Sunum hazırlama | literatür | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |