BMM327 Biyoakışkanlar Mekaniği

4 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BMM327
Ad Biyoakışkanlar Mekaniği
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ÇETİN CANPOLAT
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. ÇETİN CANPOLAT (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Akışkanlar mekaniğinin biyomedikal mühendisliğindeki öneminin öğretilmesi; Akışkanlar mekaniğinin temel prensiplerinin öğretilmesi; Akış modelleme ve ölçüm yöntemlerinin öğretilmesi

Dersin İçeriği

Biyoakışkanlar Mekaniğine Giriş. Akışkan Statiği.Akışkan Kinematiği. Kütle, Bernoulli ve Enerji Denklemleri. Akış Sistemlerinin Momentum Analizi. Boyut Analizi. Borularda Akış. Akış Ölçüm Yöntemleri

Dersin Ön Koşulu

Yoktur

Kaynaklar

Ders Notları

Notlar

Lee Waite, Jerry Fine, Applied Biofluid Mechanics, 1st Edition, McGraw-Hill, 2007. Yunus A. Çengel, John M. Cimbala, Akışkanlar Mekaniği-Temelleri ve Uygulamaları, Güven Bilimsel, Birinci Baskıdan Çeviri, 2008.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenci akışkanalar mekaniğinin temel prensiplerini öğrenir.
ÖÇ02 Öğrenci akışkan sistemlerinde ölçme tekniklerini ve çalışma prensiplerini öğrenir.
ÖÇ03 Öğrenci biyoakışkanların temel prensiplerini öğrenir.
ÖÇ04 Öğrenci Biyomedikal mühendisliğinde karşılaşılan akışkanlar mekaniği kaynaklı durumları, sorunları ve bunların çözümlerini öğrenir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen bilimleri ve biyomedikal mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık Mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyomedikal Mühendisliği ve teknolojisi alanlarındaki karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyomedikal Mühendisliğinde karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyomedikal Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyomedikal Mühendisliği alanında karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplin içi (Biyomedikal Mühendisliği) ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. 4
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; Biyomedikal Mühendisliği alanında etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. 3
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; Biyomedikal Mühendisliği alanında bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. 5
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Etik ilkelerine uygun davranma, Biyomedikal Mühendisliği alanında mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Biyomedikal Mühendisliği alanında proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Biyomedikal Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Biyomedikal Mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Biyomedikal Mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. 5
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyoloji ve fizyoloji konularını anlayabilme.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Canlı sistemler üzerinde ölçüm yapabilme ve bu ölçümlerden toplanacak verileri yorumlama becerisi.
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Canlı ve cansız malzemeler ve sistemler arasındaki etkileşime ilişkin problemleri çözme becerisi.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Biyoakışkanlar Mekaniğine Giriş Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Akışkan Statiği Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Akışkan Kinematiği-1 Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Akışkan Kinematiği-2 Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Kütle, Bernoulli ve Enerji Denklemleri-1 Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Kütle, Bernoulli ve Enerji Denklemleri-2 Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Kütle, Bernoulli ve Enerji Denklemleri-3 Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Ders kaynaklarını okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Akış Sistemlerinin Momentum Analizi-1 Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Akış Sistemlerinin Momentum Analizi-2 Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Akış Sistemlerinin Momentum Analizi-3 Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Boyut Analizi-1 Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Borularda Akış-2 Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Borularda Akış-3 Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Akış Ölçüm Yöntemleri Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders kaynaklarını okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders kaynaklarını okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 7 7
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 109
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,36
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 06.12.2024 12:22