Genel Bilgi
Kod | BMM327 |
Ad | Biyoakışkanlar Mekaniği |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ÇETİN CANPOLAT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. ÇETİN CANPOLAT
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Akışkanlar mekaniğinin biyomedikal mühendisliğindeki öneminin öğretilmesi; Akışkanlar mekaniğinin temel prensiplerinin öğretilmesi; Akış modelleme ve ölçüm yöntemlerinin öğretilmesi
Dersin İçeriği
Biyoakışkanlar Mekaniğine Giriş. Akışkan Statiği.Akışkan Kinematiği. Kütle, Bernoulli ve Enerji Denklemleri. Akış Sistemlerinin Momentum Analizi. Boyut Analizi. Borularda Akış. Akış Ölçüm Yöntemleri
Dersin Ön Koşulu
Yoktur
Kaynaklar
Ders Notları
Notlar
Lee Waite, Jerry Fine, Applied Biofluid Mechanics, 1st Edition, McGraw-Hill, 2007. Yunus A. Çengel, John M. Cimbala, Akışkanlar Mekaniği-Temelleri ve Uygulamaları, Güven Bilimsel, Birinci Baskıdan Çeviri, 2008.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenci akışkanalar mekaniğinin temel prensiplerini öğrenir. |
ÖÇ02 | Öğrenci akışkan sistemlerinde ölçme tekniklerini ve çalışma prensiplerini öğrenir. |
ÖÇ03 | Öğrenci biyoakışkanların temel prensiplerini öğrenir. |
ÖÇ04 | Öğrenci Biyomedikal mühendisliğinde karşılaşılan akışkanlar mekaniği kaynaklı durumları, sorunları ve bunların çözümlerini öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve biyomedikal mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık Mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyomedikal Mühendisliği ve teknolojisi alanlarındaki karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyomedikal Mühendisliğinde karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyomedikal Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyomedikal Mühendisliği alanında karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplin içi (Biyomedikal Mühendisliği) ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; Biyomedikal Mühendisliği alanında etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; Biyomedikal Mühendisliği alanında bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Etik ilkelerine uygun davranma, Biyomedikal Mühendisliği alanında mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyomedikal Mühendisliği alanında proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Biyomedikal Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Biyomedikal Mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Biyomedikal Mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | 5 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji ve fizyoloji konularını anlayabilme. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Canlı sistemler üzerinde ölçüm yapabilme ve bu ölçümlerden toplanacak verileri yorumlama becerisi. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Canlı ve cansız malzemeler ve sistemler arasındaki etkileşime ilişkin problemleri çözme becerisi. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Biyoakışkanlar Mekaniğine Giriş | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Akışkan Statiği | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Akışkan Kinematiği-1 | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Akışkan Kinematiği-2 | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Kütle, Bernoulli ve Enerji Denklemleri-1 | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Kütle, Bernoulli ve Enerji Denklemleri-2 | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Kütle, Bernoulli ve Enerji Denklemleri-3 | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ders kaynaklarını okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Akış Sistemlerinin Momentum Analizi-1 | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Akış Sistemlerinin Momentum Analizi-2 | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Akış Sistemlerinin Momentum Analizi-3 | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Boyut Analizi-1 | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Borularda Akış-2 | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Borularda Akış-3 | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Akış Ölçüm Yöntemleri | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kaynaklarını okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kaynaklarını okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |