Genel Bilgi
Kod | BMM327 |
Ad | Biyoakışkanlar Mekaniği |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ÇETİN CANPOLAT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. ÇETİN CANPOLAT
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Akışkanlar mekaniğinin biyomedikal mühendisliğindeki öneminin öğrenilmesi; Akışkanlar mekaniğinin temel prensiplerinin öğrenilmesi; Akış modelleme ve ölçüm yöntemlerinin öğrenilmesi
Dersin İçeriği
1. Biyoakışkanlar Mekaniğine Giriş 2. Akışkan Statiği 3. Akışkan Kinematiği 4. Kütle, Bernoulli ve Enerji Denklemleri 5. Akış Sistemlerinin Momentum Analizi 6. Boyut Analizi 7. Borularda Akış 8. Akış Ölçüm Yöntemleri
Dersin Ön Koşulu
Yoktur
Kaynaklar
Ders Notları
Notlar
Lee Waite, Jerry Fine, Applied Biofluid Mechanics, 1st Edition, McGraw-Hill, 2007. Yunus A. Çengel, John M. Cimbala, Akışkanlar Mekaniği-Temelleri ve Uygulamaları, Güven Bilimsel, Birinci Baskıdan Çeviri, 2008.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenci akışkanalar mekaniğinin temel prensiplerini öğrenir. |
ÖÇ02 | Öğrenci akışkan sistemlerinde ölçme tekniklerini ve çalışma prensiplerini öğrenir. |
ÖÇ03 | Öğrenci biyoakışkanların temel prensiplerini öğrenir. |
ÖÇ04 | Öğrenci Biyomedikal mühendisliğinde karşılaşılan akışkanlar mekaniği kaynaklı durumları, sorunları ve bunların çözümlerini öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tıp ve tıp teknolojileri alanında karşılaşılan bilimsel problemlere; matematik, fen ve mühendislik bilimlerinin teknik yaklaşımlarını uygulayarak çözebilme becerisi. | 4 |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim-teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilme. | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Küresel ve toplumsal çerçevede mühendislik çözümlerinin tıp, tıp teknolojileri ve sağlık alanındaki sorunlara katkılarını değerlendirebilme. | 4 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyomedikal mühendisliğiyle ilgili problemleri tanımlama. | 5 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyomedikal mühendisliğiyle ilgili problemleri modelleme. | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Verileri çözümleme ve sonuçları yorumlayabilme | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mühendislik uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanabilme. | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleyebilme ve tasarlayabilme. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mühendislik bakış açısıyla tıp doktorunun bilimsel çalışmalarındaki problemlerini ve isteklerini anlayabilme. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade etme. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Biyomedikal Mühendisliğinde kalibrasyon ve kalite güvence sistemleri konularında bilinç sahibi olabilme. | 5 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Deney yapma ve tasarlama. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bağımsız davranma, öncelikleri belirleme ve yaratıcılık becerisi. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Biyomedikal Mühendisliği alanında ulusal ve uluslararası çağdaş sorunların farkında olma. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Disiplinler arası takım çalışması yapabilme. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Biyoakışkanlar Mekaniğine Giriş | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
2 | Akışkan Statiği | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
3 | Akışkan Kinematiği-1 | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
4 | Akışkan Kinematiği-2 | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
5 | Kütle, Bernoulli ve Enerji Denklemleri-1 | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
6 | Kütle, Bernoulli ve Enerji Denklemleri-2 | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
7 | Kütle, Bernoulli ve Enerji Denklemleri-3 | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınav | Ders kaynaklarını okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Akış Sistemlerinin Momentum Analizi-1 | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
10 | Akış Sistemlerinin Momentum Analizi-2 | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
11 | Akış Sistemlerinin Momentum Analizi-3 | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
12 | Boyut Analizi-1 | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
13 | Borularda Akış-2 | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
14 | Borularda Akış-3 | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
15 | Akış Ölçüm Yöntemleri | Ders kaynaklarını okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kaynaklarını okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kaynaklarını okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |