Genel Bilgi
Kod | BMM329 |
Ad | Biyomedikal Enstrumantasyon 1 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. AHMET AYDIN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. AHMET AYDIN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Medikal Enstrümantasyon tekniği ve ölçüm sistemlerinin öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Biyomedikal enstrümanların genel yapısı, tipleri Ölçme kavramı Biyomedikal sinyallerin edinimi ve transdüserler Biyopotansiyel dönüştürücüler Biyolojik sinyaller ve analizleri Biyolojik sinyaller ve kontrol
Dersin Ön Koşulu
Yoktur
Kaynaklar
John G. Webster, "Medical Instrumentation: Application and Design"
Notlar
Ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Biyomedikal enstrümanların genel yapısını tanır |
ÖÇ02 | Ölçme kavramını ve biyopotansiyel sinyallerin edinimini bilir |
ÖÇ03 | Elektrotlar, transdüserler ve uygulamalarına dair bilgisi vardır. |
ÖÇ04 | Biyopotansiyel kuvvetlendirici ve dönüştürücülerin teorik altyapısını bilir |
ÖÇ05 | Biyopotansiyel sinyalleri tanır ve analiz edebilir |
ÖÇ06 | Biyomedikal kontrol uygulamalarını tasarlayabilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tıp ve tıp teknolojileri alanında karşılaşılan bilimsel problemlere; matematik, fen ve mühendislik bilimlerinin teknik yaklaşımlarını uygulayarak çözebilme becerisi. | 5 |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim-teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilme. | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Küresel ve toplumsal çerçevede mühendislik çözümlerinin tıp, tıp teknolojileri ve sağlık alanındaki sorunlara katkılarını değerlendirebilme. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyomedikal mühendisliğiyle ilgili problemleri tanımlama. | 5 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyomedikal mühendisliğiyle ilgili problemleri modelleme. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Verileri çözümleme ve sonuçları yorumlayabilme | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mühendislik uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanabilme. | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleyebilme ve tasarlayabilme. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mühendislik bakış açısıyla tıp doktorunun bilimsel çalışmalarındaki problemlerini ve isteklerini anlayabilme. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade etme. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Biyomedikal Mühendisliğinde kalibrasyon ve kalite güvence sistemleri konularında bilinç sahibi olabilme. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Deney yapma ve tasarlama. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bağımsız davranma, öncelikleri belirleme ve yaratıcılık becerisi. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Biyomedikal Mühendisliği alanında ulusal ve uluslararası çağdaş sorunların farkında olma. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Disiplinler arası takım çalışması yapabilme. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş | Kaynak dökümanlardan temel kavramların tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Temel Kavramlar | Kaynak dökümanlardan temel kavramların tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Temel Sensörler ve Prensipleri | Kaynak dökümanlardan temel kavramların tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Yukseltecler ve Sinyal Isleme | Kaynak dökümanlardan temel kavramların tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Filtreler | Kaynak dökümanlardan temel kavramların tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Biyopotansiyeller: ECG, ENG, EMG | Kaynak dökümanlardan temel kavramların tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Biyopotansiyeller: EEG, ERG | Kaynak dökümanlardan temel kavramların tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Biyopotansiyel Elektrotları | Kaynak dökümanlardan temel kavramların tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Biyopotansiyel Yükseltecler | Kaynak dökümanlardan temel kavramların tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Kan Basıncı ve Sesi | Kaynak dökümanlardan temel kavramların tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Kan Akış Hızı ve Hacminin Ölçülmesi | Kaynak dökümanlardan temel kavramların tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Solunum Sistemi Ölçümü | Kaynak dökümanlardan temel kavramların tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Kimyasal Biyosensörler | Kaynak dökümanlardan temel kavramların tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Final Haftası | Kaynak dökümanlardan temel kavramların tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |