Genel Bilgi
Kod | BMM331 |
Ad | Elektronik 2 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi MUSTAFA İSTANBULLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi MUSTAFA İSTANBULLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders opamp devre elemanının anlaşılmasını, modellenmesini, temel opamp devrelerinin ve uygulamalarının analizini ve bunun yanında devreleri frekans analizlerinin yapılmasını amaçlar.
Dersin İçeriği
BJT ve MOSFET güç kuvvetlendiricileri, farksal yükselteç, akım aynası, işlemsel kuvvetlendiriciler (OPAMP), Opamp devreleri, OPAMP kısıtları, Çok katlı OPAMP'lı kuvvetlendiriciler, Enstrümantasyon yükselteci, geribesleme, karşılaştırıcı, Scmitt tetikleyici, osilatörler, Sallen-Key aktif filtreler, ADC-DAC devreleri
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Design With Operational Amplifiers and Analog Integrated Circuits, S. Franco, McGrawHill, 4th Ed., 2015. Microelectronics Circuit Analysis and Design, D. Neamen, McGrawHill, 2010.
Notlar
Microelectronics Circuit Analysis and Design, D. Neamen, McGrawHill, 2010.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Güç yükselteçlerini tanır. |
ÖÇ02 | Differansiyel yükselteci analiz eder. |
ÖÇ03 | OPAMP ve çalışma limitlerini bilir. |
ÖÇ04 | OPAMP devrelerini analiz eder. |
ÖÇ05 | OPAMP'lı devre tasarlar. |
ÖÇ06 | Enstrümantasyon amplifikatörünü ve çalışma prensibini bilir. |
ÖÇ07 | Çok katlı OPAMP devrelerini analiz eder. |
ÖÇ08 | OPAMP lı karşılaştırıcıyı bilir. |
ÖÇ09 | Scmitt tetikleyici devresini tanır. |
ÖÇ10 | Geri beslemeyi bilir. |
ÖÇ11 | OPAMP lı devrelerin geri besleme tiplerini devreleri tanır. |
ÖÇ12 | Karşılaştırıcılı kare dalga osilatörünü analiz eder. |
ÖÇ13 | Sallen-Key tipi aktif filtre tasarlar. |
ÖÇ14 | Analogtan sayısala, sayısaldan analoga dönüşümü bilir. |
ÖÇ15 | ADC ve DAC devrelerini tanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tıp ve tıp teknolojileri alanında karşılaşılan bilimsel problemlere; matematik, fen ve mühendislik bilimlerinin teknik yaklaşımlarını uygulayarak çözebilme becerisi. | 5 |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim-teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilme. | 4 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Küresel ve toplumsal çerçevede mühendislik çözümlerinin tıp, tıp teknolojileri ve sağlık alanındaki sorunlara katkılarını değerlendirebilme. | 2 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyomedikal mühendisliğiyle ilgili problemleri tanımlama. | 3 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyomedikal mühendisliğiyle ilgili problemleri modelleme. | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Verileri çözümleme ve sonuçları yorumlayabilme | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mühendislik uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanabilme. | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleyebilme ve tasarlayabilme. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mühendislik bakış açısıyla tıp doktorunun bilimsel çalışmalarındaki problemlerini ve isteklerini anlayabilme. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade etme. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Biyomedikal Mühendisliğinde kalibrasyon ve kalite güvence sistemleri konularında bilinç sahibi olabilme. | 2 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Deney yapma ve tasarlama. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bağımsız davranma, öncelikleri belirleme ve yaratıcılık becerisi. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Biyomedikal Mühendisliği alanında ulusal ve uluslararası çağdaş sorunların farkında olma. | 2 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Disiplinler arası takım çalışması yapabilme. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Güç Kuvvetlendiriciler | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Fark kuvvetlendiricisi | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Akım kaynakları ve akım aynaları | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | İdeal işlemsel kuvvetlendirici (Opamp), opamp'lı eviren, evirmeyen, tampon, toplayıcı ve fark alıcı devreleri | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Opamp'lı türev-intelgal alıcı devreler ve hassas doğrultucu devreleri | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Opamp'lı enstrumantasyon kuvvetlendiricisi | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | I-V, V-I dönüştürücüler | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ders kaynaklarını okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Geri besleme | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Gerilim karşılaştırıcı ve Schmitt tetikleyici | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Salınım devreleri | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Aktif filtre sentezi | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Sallen-Key aktif filtreler | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Kontrol edilebilir kanonik aktif filtre sentezi | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Gözlenebilir kanonik aktif filtre sentezi | Ders kaynaklarını okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Klasik sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Klasik sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 122 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,88 | ||
AKTS | 5 AKTS |