Genel Bilgi
Kod | BMM306 |
Ad | Biyomedikal Enstrumantasyon Lab. 2 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Uygulamalı Ders |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. AHMET AYDIN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. Doç. Dr. AHMET AYDIN (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencinin, Medikal Enstrümantasyon tekniğinde kullnaılabilecek deney setlerini kullanabilmesinin sağlanması, bu ve benzeri cihazlar yardımıyla veriler toplayıp onları Matlab veya LabView ortamında işleyip anlamlandırmasını sağlamayı, hastanalerde kullanılan kalibrasyon ve ölçüm cihazlarının kullanımın becerilerini kazanması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
MATLAB programlama LabView programlama Veri toplama Sinyal işleyip medikal sonuç elde etme Kalirasyon ve Ölçüm cihazlarının kullanımını öğrenme Temel düzeyde medikal cihaz dizay etme
Dersin Ön Koşulu
Yoktur
Kaynaklar
Laboratuvar Deney Kitabı
Notlar
Ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Temel düzeyde LabView öğrenir |
ÖÇ02 | İlgili deney setini kullanarak veri toplamayı öğrenir. |
ÖÇ03 | O verilerden analizler sonucunda medikal çıkartır Tıbbı kalibrasyon ve ölçüm cihzları kullanabilir |
ÖÇ04 | Toplanan veriler üzerinde filtreleme yapabilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve biyomedikal mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık Mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyomedikal Mühendisliği ve teknolojisi alanlarındaki karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyomedikal Mühendisliğinde karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyomedikal Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyomedikal Mühendisliği alanında karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplin içi (Biyomedikal Mühendisliği) ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; Biyomedikal Mühendisliği alanında etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; Biyomedikal Mühendisliği alanında bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Etik ilkelerine uygun davranma, Biyomedikal Mühendisliği alanında mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyomedikal Mühendisliği alanında proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Biyomedikal Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Biyomedikal Mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Biyomedikal Mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji ve fizyoloji konularını anlayabilme. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Canlı sistemler üzerinde ölçüm yapabilme ve bu ölçümlerden toplanacak verileri yorumlama becerisi. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Canlı ve cansız malzemeler ve sistemler arasındaki etkileşime ilişkin problemleri çözme becerisi. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | LabVIEW Programlama: LabVIEW programlamaya giriş | Deney föylerinin okunması ve orada belirtilen ön çalışmanın yapılması | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
2 | LabVIEW Programlama: Temel kod yazma | Deney föylerinin okunması ve orada belirtilen ön çalışmanın yapılması | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
3 | LabVIEW Programlama: Kompleks problemler için kod yazılması | Deney föylerinin okunması ve orada belirtilen ön çalışmanın yapılması | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
4 | LabVIEW Programlama-Arduino Programlama | Deney föylerinin okunması ve orada belirtilen ön çalışmanın yapılması | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
5 | Arduino ile Sıcaklık Ölçümü | Deney föylerinin okunması ve orada belirtilen ön çalışmanın yapılması | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
6 | Arduino ile Nabız Ölçümü | Deney föylerinin okunması ve orada belirtilen ön çalışmanın yapılması | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
7 | Odyometre Uygulaması | Deney föylerinin okunması ve orada belirtilen ön çalışmanın yapılması | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
8 | Ara Sınav | Deney föylerinin okunması ve orada belirtilen ön çalışmanın yapılması | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Arduino ve LabVIEW Kullanarak EDA Ölçümü | Deney föylerinin okunması ve orada belirtilen ön çalışmanın yapılması | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
10 | Arduino ve LabVIEW Kullanarak Eklem Açısı Ölçümü | Deney föylerinin okunması ve orada belirtilen ön çalışmanın yapılması | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
11 | Arduino ve LabVIEW Kullanarak Tansiyon Ölçümü | Deney föylerinin okunması ve orada belirtilen ön çalışmanın yapılması | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
12 | Arduino ve LabVIEW Kullanarak EKG Sinyali Alma | Deney föylerinin okunması ve orada belirtilen ön çalışmanın yapılması | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
13 | Arduino ve LabVIEW Kullanarak EEG Sinyali Alma | Deney föylerinin okunması ve orada belirtilen ön çalışmanın yapılması | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
14 | Telafi Deneyleri 1 | Deney föylerinin okunması ve orada belirtilen ön çalışmanın yapılması | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
15 | Telafi Deneyleri 2 | Deney föylerinin okunması ve orada belirtilen ön çalışmanın yapılması | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final Sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final Sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |