Genel Bilgi
Kod | BMM306 |
Ad | Biyomedikal Enstrumantasyon Lab. 2 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Uygulamalı Ders |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. AHMET AYDIN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. Doç. Dr. AHMET AYDIN (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencinin, Medikal Enstrümantasyon tekniğinde kullnaılabilecek deney setlerini kullanabilmesinin sağlanması, bu ve benzeri cihazlar yardımıyla veriler toplayıp onları Matlab veya LabView ortamında işleyip anlamlandırmasını sağlamayı, hastanalerde kullanılan kalibrasyon ve ölçüm cihazlarının kullanımın becerilerini kazanması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
MATLAB programlama LabView programlama Veri toplama Sinyal işleyip medikal sonuç elde etme Kalirasyon ve Ölçüm cihazlarının kullanımını öğrenme Temel düzeyde medikal cihaz dizay etme
Dersin Ön Koşulu
Yoktur
Kaynaklar
Laboratuvar Deney Kitabı
Notlar
Ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Temel düzeyde LabView öğrenir |
ÖÇ02 | İlgili deney setini kullanarak veri toplamayı öğrenir. |
ÖÇ03 | O verilerden analizler sonucunda medikal çıkartır Tıbbı kalibrasyon ve ölçüm cihzları kullanabilir |
ÖÇ04 | Toplanan veriler üzerinde filtreleme yapabilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tıp ve tıp teknolojileri alanında karşılaşılan bilimsel problemlere; matematik, fen ve mühendislik bilimlerinin teknik yaklaşımlarını uygulayarak çözebilme becerisi. | 5 |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim-teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilme. | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Küresel ve toplumsal çerçevede mühendislik çözümlerinin tıp, tıp teknolojileri ve sağlık alanındaki sorunlara katkılarını değerlendirebilme. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyomedikal mühendisliğiyle ilgili problemleri tanımlama. | 5 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyomedikal mühendisliğiyle ilgili problemleri modelleme. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Verileri çözümleme ve sonuçları yorumlayabilme | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mühendislik uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanabilme. | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleyebilme ve tasarlayabilme. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mühendislik bakış açısıyla tıp doktorunun bilimsel çalışmalarındaki problemlerini ve isteklerini anlayabilme. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade etme. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Biyomedikal Mühendisliğinde kalibrasyon ve kalite güvence sistemleri konularında bilinç sahibi olabilme. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Deney yapma ve tasarlama. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bağımsız davranma, öncelikleri belirleme ve yaratıcılık becerisi. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Biyomedikal Mühendisliği alanında ulusal ve uluslararası çağdaş sorunların farkında olma. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Disiplinler arası takım çalışması yapabilme. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | LabVIEW Programlama: LabVIEW programlamaya giriş | Deney föylerinin okunması ve orada belirtilen ön çalışmanın yapılması | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
2 | LabVIEW Programlama: Temel kod yazma | Deney föylerinin okunması ve orada belirtilen ön çalışmanın yapılması | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
3 | LabVIEW Programlama: Kompleks problemler için kod yazılması | Deney föylerinin okunması ve orada belirtilen ön çalışmanın yapılması | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
4 | LabVIEW Programlama-Arduino Programlama | Deney föylerinin okunması ve orada belirtilen ön çalışmanın yapılması | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
5 | Arduino ile Sıcaklık Ölçümü | Deney föylerinin okunması ve orada belirtilen ön çalışmanın yapılması | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
6 | Arduino ile Nabız Ölçümü | Deney föylerinin okunması ve orada belirtilen ön çalışmanın yapılması | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
7 | Odyometre Uygulaması | Deney föylerinin okunması ve orada belirtilen ön çalışmanın yapılması | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
8 | Ara Sınav | Deney föylerinin okunması ve orada belirtilen ön çalışmanın yapılması | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Arduino ve LabVIEW Kullanarak EDA Ölçümü | Deney föylerinin okunması ve orada belirtilen ön çalışmanın yapılması | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
10 | Arduino ve LabVIEW Kullanarak Eklem Açısı Ölçümü | Deney föylerinin okunması ve orada belirtilen ön çalışmanın yapılması | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
11 | Arduino ve LabVIEW Kullanarak Tansiyon Ölçümü | Deney föylerinin okunması ve orada belirtilen ön çalışmanın yapılması | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
12 | Arduino ve LabVIEW Kullanarak EKG Sinyali Alma | Deney föylerinin okunması ve orada belirtilen ön çalışmanın yapılması | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
13 | Arduino ve LabVIEW Kullanarak EEG Sinyali Alma | Deney föylerinin okunması ve orada belirtilen ön çalışmanın yapılması | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
14 | Telafi Deneyleri 1 | Deney föylerinin okunması ve orada belirtilen ön çalışmanın yapılması | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
15 | Telafi Deneyleri 2 | Deney föylerinin okunması ve orada belirtilen ön çalışmanın yapılması | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final Sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final Sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |