BMM312 İşaretler ve Sistemler

4 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BMM312
Ad İşaretler ve Sistemler
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi CABBAR VEYSEL BAYSAL
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Dr. Öğr. Üyesi CABBAR VEYSEL BAYSAL (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

İşaretlerin ile Sistem kavramlarının tanıtımı yaparak, çeşitli işaret dönüştürme teknikleri ve sistem gösterim yöntemlerinin öğretimi

Dersin İçeriği

İşaret ve sistemlere giriş. İşaret ve sistemlerin sınıflandırılması. Sürekli zaman işaretleri. Ayrık zamanlı işaretler. Sistemler ve modelleme:Sürekli zaman ve ayrık zaman sistemler. Sistemlerin özellikleri: Doğrusallık, nedensellik devamlılık. Sistemlerin zamanda analizi. Fourier serileri ve işaretlerin Fourier serileri ile gösterimi. Sürekli zaman Fourier dönüşümü .Ayrık zaman Fourier dönüşümü. Laplace dönüşümü ve sistem analizinde kullanımı. Z dönüşümü ve ayrık zamanlı sistem analizinde kullanımı. Örnekleme ve Nyquist teoremi. Frekans tepkisi ve filtrelere giriş.

Dersin Ön Koşulu

Mühendisler için Matematik I ve II derslerini almış olmak. Lineer Cebir dersini almış olmak. İleri Mühendislik Matematiği II ve II derslerini almış olmak.

Kaynaklar

Ders Kitabı: Sinyaller ve Sistemler: Dönüşüm Yöntemleri ve Matlab Kullanarak Çözümleme, 2e,M.J.Roberts,. (Çev.:Özgür Salor Durna). Nobel Akademik Yayıncılık 2012.

Notlar

Destek Kaynak: Sinyaller ve Sistemler, 2e,Oppenheim and Willsky. (Çev.: Prof. Dr.Verşan Kök) . Akademi Yayıncılık 2011.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Sinyalin ve Sistemin tanımını,özelliklerin ve önemini mühendislik açısından kavrama. Sistem- Sinyal arasındaki ilişkiyi kurma
ÖÇ02 Doğrusallık ve zamana bağımlılık kavramlarını öğrenme.Sürekli-ayrık işaret ve sistem analiz yöntemlerini uygulayabilme
ÖÇ03 Sinyalleri işlemede kullanılan dönüşümleri kullanabilme .Sinyal işlemede dönüşüm seçimini yapabilme.
ÖÇ04 Sinyal işlemede kullanılan dönüşümlerin bilgisayar uygulamalarını tanıma


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tıp ve tıp teknolojileri alanında karşılaşılan bilimsel problemlere; matematik, fen ve mühendislik bilimlerinin teknik yaklaşımlarını uygulayarak çözebilme becerisi. 4
PÖÇ02 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim-teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilme. 3
PÖÇ03 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Küresel ve toplumsal çerçevede mühendislik çözümlerinin tıp, tıp teknolojileri ve sağlık alanındaki sorunlara katkılarını değerlendirebilme. 3
PÖÇ04 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Biyomedikal mühendisliğiyle ilgili problemleri tanımlama. 4
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Biyomedikal mühendisliğiyle ilgili problemleri modelleme. 5
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Verileri çözümleme ve sonuçları yorumlayabilme 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mühendislik uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanabilme. 4
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleyebilme ve tasarlayabilme. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mühendislik bakış açısıyla tıp doktorunun bilimsel çalışmalarındaki problemlerini ve isteklerini anlayabilme. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade etme.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Biyomedikal Mühendisliğinde kalibrasyon ve kalite güvence sistemleri konularında bilinç sahibi olabilme.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Deney yapma ve tasarlama.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bağımsız davranma, öncelikleri belirleme ve yaratıcılık becerisi. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Biyomedikal Mühendisliği alanında ulusal ve uluslararası çağdaş sorunların farkında olma.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Disiplinler arası takım çalışması yapabilme.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 İşaret ve sistemlere giriş.İşaret ve sistemlerin sınıflandırılması Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Sürekli zaman işaretleri, Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Ayrık zamanlı işaretler. Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Sistemler ve modelleme. Sürekli zaman ve ayrık zaman sistemleri Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Sistemlerin özellikleri: Doğrusallık, nedensellik devamlılık. Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Sistemlerin zamanda analizi-1. Sürekli zaman sistemleri Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Sistemlerin zamanda analizi-2. Ayrık zaman sistemleri Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Ders kaynaklarını okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Fourier serileri ve işaretlerin Fourier serileri ile gösterimi. Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Sürekli zaman Fourier dönüşümü. Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Ayrık zaman Fourier dönüşümü. Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Laplace dönüşümü ve sistem analizinde kullanımı. Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Z dönüşümü ve ayrık zamanlı sistem analizinde kullanımı. Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Örnekleme ve Nyquist teoremi. Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Frekans tepkisi ve filtrelere giriş. Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 7 7
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 109
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,36
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 07.05.2024 03:15