Genel Bilgi
Kod | BMS320 |
Ad | İleri Hücre Biyolojisi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. DİLEK SÖNMEZER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilere bilim ve bilimsel araştırma kavramlarını, biyolojik bilgiyi öğrenerek medikal alanda kullanımı ve uygulama alanları hakkında genel bir bakış açısına sahip olmalarını sağlamak
Dersin İçeriği
Hücre iskeleti, Hücrelerarası madde alışverişi, Hücrelerarası madde (ECM) ve yapısı, Hücresel sinyal iletim mekanizması, Hücresel proteinler ve görevleri, Hücre bileşenleri analiz yöntemleri, Genetik bilgi analiz yöntemleri
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Hücrenin Moleküler Biyolojisi Tüba yayınları
Notlar
Applied Cell and Molecular Biology for Engineers
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Biyolojinin tarihi gelişimi ve içeriğini kavrar |
ÖÇ02 | Yaşamsal inorganik ve organik moleküllerin önemini kavrar. |
ÖÇ03 | Hücresel düzeyde metabolizmayı kavrar |
ÖÇ04 | Moleküler hücre bilgisinin tıp ve mühendislik alanında kullanımını kavrar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve biyomedikal mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık Mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyomedikal Mühendisliği ve teknolojisi alanlarındaki karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyomedikal Mühendisliğinde karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyomedikal Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyomedikal Mühendisliği alanında karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplin içi (Biyomedikal Mühendisliği) ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; Biyomedikal Mühendisliği alanında etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; Biyomedikal Mühendisliği alanında bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Etik ilkelerine uygun davranma, Biyomedikal Mühendisliği alanında mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyomedikal Mühendisliği alanında proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Biyomedikal Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Biyomedikal Mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Biyomedikal Mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji ve fizyoloji konularını anlayabilme. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Canlı sistemler üzerinde ölçüm yapabilme ve bu ölçümlerden toplanacak verileri yorumlama becerisi. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Canlı ve cansız malzemeler ve sistemler arasındaki etkileşime ilişkin problemleri çözme becerisi. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Moleküler Hücre Biyolojisine giriş | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Makro moleküllerin yapısı, Prokaryotik ve ökaryotik hücre yapısı | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Hücre membranı ve transport mekanizmaları | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Hücre içi membran sistemleri ve organeller-1 | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Hücre içi membran sistemleri ve organeller-2 | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Hücre iskeleti ve ekstrasellüler matriks | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Hücreler arası iletişim ve Sinyal iletimi | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | İlgili konunun okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Protein ve nükleik asitlerin analizi | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Genetiğin moleküler temeli, Gen transfer teknikleri | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | DNA kopyalama mekanizmaları ve insan genetiği | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Hücre kültürü ve hücre inceleme yöntemleri | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Doku mühendisliği | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Nanoteknolojik yöntemler | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Nanoteknoloji ve biyoloji | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Benzetim |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili ders notlarına çalışılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili ders notlarına çalışılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |