BY050 Hedef Organ Toksisitesi

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BY050
Ad Hedef Organ Toksisitesi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Mustafa TUNÇSOY


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı, karaciğer, böbrek ve kan ile solunum, sinir, üreme, immün, endokrin ve diğer sistemler üzerine toksik etkili ksenobiyotikler ve toksisiteleri hakkında bilgi sahibi olmaktır

Dersin İçeriği

Bu dersin içeriğini karaciğer, böbrek ve kan ile solunum, sinir, üreme, immün, endokrin ve diğer sistemler üzerine toksik etkili ksenobiyotikler ve toksisiteleri oluşturmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Yoktur

Kaynaklar

Ders Notları

Notlar

Mustafa TUNÇSOY Powerpoint Sunum


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Ksenobiyotiklerin hedef doku ve organlarda etkilerini hakkında bilgi edinir
ÖÇ02 Ksenobiyotiklerin karaciğer üzerindeki toksik etkileri ve bu etkilerin mekanizmalarını bilir
ÖÇ03 Ksenobiyotiklerin böbrek üzerindeki toksik etkileri ve bu etkilerin mekanizmalarını bilir
ÖÇ04 Ksenobiyotiklerin kan doku üzerindeki toksik etkileri ve bu etkilerin mekanizmalarını bilir
ÖÇ05 Ksenobiyotiklerin solunum, sinir, üreme, endokrin ve diğer sistemler üzerindeki toksik etkileri ve bu etkilerin mekanizmalarını öğrenir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir, kullanır ve aktarır. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olur. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. 4
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler.
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Hedef doku ve organ sistemlerine giriş Kaynak ders notları ve ders sunuları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
2 Ksenobiyotiklerin hedef doku ve organlar üzerindeki toksik etkilerinin tanımlanması ve bu etkilerinin mekanizmaları Kaynak ders notları ve ders sunuları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
3 Ksenobiyotiklerin hedef organlar üzerindeki toksik etkilerinin tanımlanması ve bu etkilerinin mekanizmaları - Karaciğer - I Kaynak ders notları ve ders sunuları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
4 Ksenobiyotiklerin hedef organlar üzerindeki toksik etkilerinin tanımlanması ve bu etkilerinin mekanizmaları - Karaciğer - II Kaynak ders notları ve ders sunuları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
5 Ksenobiyotiklerin hedef organlar üzerindeki toksik etkilerinin tanımlanması ve bu etkilerinin mekanizmaları - Böbrek -I Kaynak ders notları ve ders sunuları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
6 Ksenobiyotiklerin hedef organlar üzerindeki toksik etkilerinin tanımlanması ve bu etkilerinin mekanizmaları - Böbrek - II Kaynak ders notları ve ders sunuları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
7 Ksenobiyotiklerin hedef organlar üzerindeki toksik etkilerinin tanımlanması ve bu etkilerinin mekanizmaları - Kan - I Kaynak ders notları ve ders sunuları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Ksenobiyotiklerin hedef organlar üzerindeki toksik etkilerinin tanımlanması ve bu etkilerinin mekanizmaları - Kan - II Kaynak ders notları ve ders sunuları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
10 Ksenobiyotiklerin hedef organlar üzerindeki toksik etkilerinin tanımlanması ve bu etkilerinin mekanizmaları - Solunum sistemi - I Kaynak ders notları ve ders sunuları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
11 Ksenobiyotiklerin hedef organlar üzerindeki toksik etkilerinin tanımlanması ve bu etkilerinin mekanizmaları -Sinir - I Kaynak ders notları ve ders sunuları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
12 Ksenobiyotiklerin hedef organlar üzerindeki toksik etkilerinin tanımlanması ve bu etkilerinin mekanizmaları -Sinir - II Kaynak ders notları ve ders sunuları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
13 Ksenobiyotiklerin hedef organlar üzerindeki toksik etkilerinin tanımlanması ve bu etkilerinin mekanizmaları - Üreme sistemi Kaynak ders notları ve ders sunuları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
14 Ksenobiyotiklerin hedef organlar üzerindeki toksik etkilerinin tanımlanması ve bu etkilerinin mekanizmaları - Endokrin sistem Kaynak ders notları ve ders sunuları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
15 Ksenobiyotiklerin hedef organlar üzerindeki toksik etkilerinin tanımlanması ve bu etkilerinin mekanizmaları - Diğer sistemler Kaynak ders notları ve ders sunuları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 20 20
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü (Saat) 162
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,48
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 09.05.2024 09:57