Genel Bilgi
Kod | BMS415 |
Ad | Biyomedikal Müh. İçin İşaret İşleme |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. AHMET AYDIN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. AHMET AYDIN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Biyomedikal Mühendisliği için gereken sayısal işaret işleme tekniklerinin öğretilmesi.
Dersin İçeriği
Ayrık zaman sinyalleri ve sistemleri. Ayrık Fourier dönüşümü. Örnekleme ve yeniden oluşturma. Doğrusal zamanla değişmeyen sistemler. Ayrık zaman sistemleri için yapılar. Filtre tasarım teknikleri:FIR,IIR. Hızlı Fourier Dönüşümü yöntemleri. Ayrık Fourier dönüşümü kullanarak sinyallerin Fourier analizi. Optimal filtreleme. Elektrofizyolojik işaretlerin işlenmesi: ECG, EMG, EEG. DFT,FFT ve FIR IIR filtrelerin elektrofizyolojik işaretlere uygulanması.
Dersin Ön Koşulu
Yoktur
Kaynaklar
Sarp Ertürk, "Sayısal İşaret İşleme"
Notlar
Ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Ayrık zaman sinyalleri işleyip, sistem tasarlayabilir. |
ÖÇ02 | Sayısal filtreleri tasarlayabilir |
ÖÇ03 | Sayısal işaret işleme yöntemlerini biyolojik sinyallere uygulayabilir. |
ÖÇ04 | Sayısal bir sistemi analiz edebilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tıp ve tıp teknolojileri alanında karşılaşılan bilimsel problemlere; matematik, fen ve mühendislik bilimlerinin teknik yaklaşımlarını uygulayarak çözebilme becerisi. | 5 |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim-teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilme. | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Küresel ve toplumsal çerçevede mühendislik çözümlerinin tıp, tıp teknolojileri ve sağlık alanındaki sorunlara katkılarını değerlendirebilme. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyomedikal mühendisliğiyle ilgili problemleri tanımlama. | 5 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyomedikal mühendisliğiyle ilgili problemleri modelleme. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Verileri çözümleme ve sonuçları yorumlayabilme | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mühendislik uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanabilme. | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleyebilme ve tasarlayabilme. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mühendislik bakış açısıyla tıp doktorunun bilimsel çalışmalarındaki problemlerini ve isteklerini anlayabilme. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade etme. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Biyomedikal Mühendisliğinde kalibrasyon ve kalite güvence sistemleri konularında bilinç sahibi olabilme. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Deney yapma ve tasarlama. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bağımsız davranma, öncelikleri belirleme ve yaratıcılık becerisi. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Biyomedikal Mühendisliği alanında ulusal ve uluslararası çağdaş sorunların farkında olma. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Disiplinler arası takım çalışması yapabilme. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Biyomedikal İşaretlere Giriş ve sayısal işaret işleme | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Ayrık zaman sinyalleri ve sistemleri. | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Ayrık, doğrusal ve zamanla değişmeyen sistemler. | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Ayrık zaman sistemleri için blok yapılar. | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Örnekleme ve yeniden oluşturma. | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Ayrık Fourier dönüşümü. DFT | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Hızlı Fourier Dönüşümü yöntemleri. FFT | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Ayrık Fourier dönüşümü kullanarak sinyallerin analizi. | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Filtre tasarım teknikleri:FIR,IIR. | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Optimal filtreleme yöntemleri. | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Elektrofizyolojik işaretlerin incelenmesi ve işlenmesi-1 : ECG, EMG. | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Elektrofizyolojik işaretlerin incelenmesi ve işlenmesi-2 : EEG, EOG. | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Sayısal İşaret işleme tekniklerinin elektrofizyolojik işaretlere uygulanması-1: DFT,FFT . | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Konu Tekrarı | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |