Genel Bilgi
Kod | BMM404 |
Ad | Bitirme Tezi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Bitirme |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUTLU AVCI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencinin, spesifik bir konuda araştırma yaparak bütünlüklü bir çalışma ortaya koymasını sağlamak
Dersin İçeriği
İçerik tezin konusuna bağlıdır.
Dersin Ön Koşulu
Bulunmamaktadır
Kaynaklar
İlgili öğretim üyesinin önerdiği kitap ve dökümanlar
Notlar
İlgili öğretim üyesinin önerdiği kitap ve dökümanlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Mühendislik standartında araştırmayı bilir. |
ÖÇ02 | Mühendislik tezi yazmayı bilir. |
ÖÇ03 | Tez etiğini ve intihal yapmamayı bilir. |
ÖÇ04 | Mühendislik literatürünü taramasını kavrar. |
ÖÇ05 | Bir hedef doğrultusunda iş planı sentezlemeyi ve yürütmeyi bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve biyomedikal mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık Mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyomedikal Mühendisliği ve teknolojisi alanlarındaki karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyomedikal Mühendisliğinde karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyomedikal Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyomedikal Mühendisliği alanında karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplin içi (Biyomedikal Mühendisliği) ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; Biyomedikal Mühendisliği alanında etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | 2 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; Biyomedikal Mühendisliği alanında bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Etik ilkelerine uygun davranma, Biyomedikal Mühendisliği alanında mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyomedikal Mühendisliği alanında proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Biyomedikal Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Biyomedikal Mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Biyomedikal Mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji ve fizyoloji konularını anlayabilme. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Canlı sistemler üzerinde ölçüm yapabilme ve bu ölçümlerden toplanacak verileri yorumlama becerisi. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Canlı ve cansız malzemeler ve sistemler arasındaki etkileşime ilişkin problemleri çözme becerisi. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Konu Seçimi | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
2 | Konu üzerinde çalışma 1 | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
3 | Konu üzerinde çalışma 2 | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
4 | Konu üzerinde çalışma 3 | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
5 | Konu üzerinde çalışma 4 | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
6 | Konu üzerinde çalışma 5 | Kaynakları okuma, derleme ve deney yapma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
7 | Konu üzerinde çalışma 6 | Kaynakları okuma, derleme ve deney yapma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınav | Rapor ve sunu hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Konu üzerinde çalışma 7 | Kaynakları okuma, derleme ve deney yapma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
10 | Konu üzerinde çalışma 8 | Kaynakları okuma, derleme ve deney yapma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
11 | Konu üzerinde çalışma 9 | Kaynakları okuma, derleme ve deney yapma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
12 | Konu üzerinde çalışma 10 | Kaynakları okuma, derleme ve deney yapma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
13 | Konu üzerinde çalışma 11 | Kaynakları okuma, derleme ve deney yapma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
14 | Konu üzerinde çalışma 12 | Kaynakları okuma, derleme ve deney yapma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
15 | Konu üzerinde çalışma 13 | Kaynakları okuma, derleme ve deney yapma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Rapor ve sunu hazırlanması | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Rapor ve sunu hazırlanması okuma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 96 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,84 | ||
AKTS | 4 AKTS |