Genel Bilgi
Kod | BMS436 |
Ad | Doku Mühendisliği |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. DİLEK SÖNMEZER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilere doku mühendisliği tanımı ve uygulamalarını öğreterek biyomalzemeler ve hücreler kullanılarak hasarlı dokunun tedavisi için çeşitli yaklaşımları öğretmek.
Dersin İçeriği
Hücre-doku yapısı ve ilişkisi, Doku çeşitleri ve özellikleri, Dokularda meydana gelen hasarlar ve tedavi yöntemleri, Biyomalzemelerin doku mühendisliği alanında kullanımı, Ekstrasellüler matriks yapısı ve doku mühendisliği ile ilişkisi, Hücreler arası madde alış verişi, Hücre sinyal mekanizması, Hasarlı dokunun tedavisinde doku mühendisliği yaklaşımı, Yapay doku ve organ üretimi için kullanılan yöntemler, Nanobiyomalzemeler ve doku mühendisliğinde kullanımı, Rejeneratif tıp
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Tissue Engineering and Regenerative Medicine
Notlar
Biomaterials in Tissue Engineering and Regenerative Medicine
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Hücre ve doku mühendisliği konusundaki temel tanım ve kavramları öğrenir |
ÖÇ02 | Kök hücre ve kök hücre kaynakları hakkında bilgi edinir |
ÖÇ03 | Doku mühendisliği ürünleri hakkında bilgi edinir |
ÖÇ04 | Ekstrasellüler matriks yapısı ve doku mühendisliği ile ilişkisini kavrar. |
ÖÇ05 | Doku islelesi ve doku iskelesi üretiminde kullanılan biyomalzemeler hakkında bilgi edinir |
ÖÇ06 | Literatür araştırması ve deney tasarımı yapmayı öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tıp ve tıp teknolojileri alanında karşılaşılan bilimsel problemlere; matematik, fen ve mühendislik bilimlerinin teknik yaklaşımlarını uygulayarak çözebilme becerisi. | 5 |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim-teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilme. | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Küresel ve toplumsal çerçevede mühendislik çözümlerinin tıp, tıp teknolojileri ve sağlık alanındaki sorunlara katkılarını değerlendirebilme. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyomedikal mühendisliğiyle ilgili problemleri tanımlama. | 4 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyomedikal mühendisliğiyle ilgili problemleri modelleme. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Verileri çözümleme ve sonuçları yorumlayabilme | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mühendislik uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanabilme. | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleyebilme ve tasarlayabilme. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mühendislik bakış açısıyla tıp doktorunun bilimsel çalışmalarındaki problemlerini ve isteklerini anlayabilme. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade etme. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Biyomedikal Mühendisliğinde kalibrasyon ve kalite güvence sistemleri konularında bilinç sahibi olabilme. | 4 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Deney yapma ve tasarlama. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bağımsız davranma, öncelikleri belirleme ve yaratıcılık becerisi. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Biyomedikal Mühendisliği alanında ulusal ve uluslararası çağdaş sorunların farkında olma. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Disiplinler arası takım çalışması yapabilme. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Doku Mühendisliğine giriş | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
2 | Kök hücre kaynakları ve kök hücre çeşitleri | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
3 | Hücre sinyal iletim mekanizmaları | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
4 | Doku mikroçevresi | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
5 | Hücre dışı matriks ve bileşenleri | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
6 | Polimerik iskelet yapıları | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
7 | Hücre terapilerinin geliştirilmesi ve klinik setler | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
8 | Ara Sınav | İlgili konunun okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Doku mühendisliğinde nanoteknolojik yaklaşımlar | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
10 | Doku mühendisliği ürünleri-1 | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
11 | Doku mühendisliği ürünleri-2 | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
12 | Doku mühendisliği ürünleri-3 | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
13 | Doku mühendisliği ürünleri-4 | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
14 | Doku mühendisliği ürünleri-5 | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
15 | Doku mühendisliği ürünleri-6 | İlgili konunun okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili ders notlarına çalışılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili ders notlarına çalışılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |