UIN101 İngilizce I

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod UIN101
Ad İngilizce I
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (16 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Uzaktan Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. MUHİTTİN ERSUNGUR
Dersin Öğretim Elemanı (A Grubu) ()


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrenciler günlük ifadeleri ve ihtiyaç duyacakları kalıplardan oluşan temel deyimleri öğrenir, anlar ve bu ifadeleri kullanır. Kendisini veya başkalarını nasıl tanıtacağını öğrenir. Nerede yaşadığı, ne işle meşgul olduğu, niye bir yabancı dil öğrendiği gibi sorulara cevap verir. Eğer karşısındaki kişi yavaşça ve anlaşılır bir şekilde konuşursa onunla iletişime geçer.

Dersin İçeriği

Selamlama, isimler, sayılar, günler, aylar, mevsimler, bu..., şu...., saat kaç, Kim..., Ne..., Nerede..., Günlük alışkanlıklar hakkında konuşma, zaman edatları: at, on, in. Yeteneler (yapabilirlik; can ya da cannot), aile ağacı; sahiplik sıfatları (benim, senin, onun, ...), zorunluluk, gereklilik; -meli, malı, gereksizlik, Sahiplik, Kaç tane..., Ne kadar...,, çok, az, bir kaç tane, Yer edatları; altında, üstünde, yanında, arasında, içinde, dışında. Teklifte bulunma; ...lim, ...lım (gidelim, izleyelim). Yardım isteme; ...ebilirmisin, (kapıyı açabilir misin). Öneride bulunma: ... ister misin.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul bulunmamaktadır

Kaynaklar

Coursebook, workbook, I Tools

Notlar

Youtube, BBC Learning English, Websites


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Doğrudan ilgili alanlarla ilgili cümleleri ve sık kullanılan ifadeleri anlayın (örneğin, temel kişisel ve aile bilgileri)
ÖÇ02 Tanıdık ve rutin konularda bilgi alışverişinde bulunmak
ÖÇ03 Günlük yaşamla ilgili bir metnin ana noktalarını anlamak
ÖÇ04 kişisel ilgi alanınıza giren konularda basit bağlantılı metinler üretmek


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen bilimleri ve Ziraat Mühendisliği (Toprak Bilimi ve Bitki Besleme) disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olur; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanır.
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki karmaşık problemleri tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular.
PÖÇ03 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Toprak Bilimi ve Bitki Beslemede karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlari ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular.
PÖÇ04 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toprak Bilimi ve Bitki Besleme uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları seçer ve kullanır, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde yararlanır.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında karşılaşılan karmaşık problemlerin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlar, yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Disiplin içi (Toprak Bilimi ve Bitki Besleme) ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır, bireysel çalışma becerisine sahip olur
PÖÇ07 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; "başlangıç" seviyesinde yabancı dil bilgisine sahip olur; Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında etkin rapor yazar, yazılı olan raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme becerisine sahip olur. 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık kazanır, Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Etik ilkelerine uygun davranır, Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olur.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibi olur, girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık kazanır, sürdürülebilir kalkınmanın önemini kavrar.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toprak Bilimi ve Bitki Besleme uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanına yansıyan sorunları hakkında yeterli bilgiye sahip olur, Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanına ait çözümlerin hukuksal sonuçları hakkında farkındalık kazanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Kendinizi tanıtma - çoğullar - ne olacak / olacak sorular - milliyetler ve ülkeler Ders kitabı ve çalışma kitabı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 İyelik(ler) ve Sıfatlar-şimdiki basit-Özel/tipik bir günü anlatma Ders kitabı ve çalışma kitabı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Basit soruları ve olumsuzları-sıfatları-fiilleri-isimleri sunun Ders kitabı ve çalışma kitabı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Bir tatilden bahsediyoruz- a, an, herhangi, biraz Ders kitabı ve çalışma kitabı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Sahip olunan/sahip olunan mülkler hakkında konuşmak Ders kitabı ve çalışma kitabı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Sevdiğiniz/nefret ettiğiniz sporlar hakkında konuşmak -fiil Ders kitabı ve çalışma kitabı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Arasınav Ders kitabı ve çalışma kitabı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
8 Bir mağazada bilgi istemek- var/vardır - a, an, herhangi biri, bazıları Ders kitabı ve çalışma kitabı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
9 Şeylerin nerede bulunduğunu söyleme edatları şimdilik süreklidir Ders kitabı ve çalışma kitabı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Yetenek için bir kafe-kutuda yiyecek ve içecek siparişi verme-talepte bulunma Ders kitabı ve çalışma kitabı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Grammer tekrar Ders kitabı ve çalışma kitabı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Be'nin geçmiş zaman basiti ve düzenli fiiller-geçen hafta ne yaptığınızı tartışma Ders kitabı ve çalışma kitabı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Geçmiş basit düzensiz fiiller Ders kitabı ve çalışma kitabı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Eşinizle röportaj yapmak ve bir makale yazmak Ders kitabı ve çalışma kitabı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Tekrarlama Ders kitabı ve çalışma kitabı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders kitabı ve çalışma kitabı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü (Saat) 60
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,40
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 02:12