Genel Bilgi
Kod | BYEBY4 |
Ad | Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Yayın Etiği |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Ensitü Bilimsel Araştırma Yöntemleri |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SADIK DİNÇER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrenciler bilimsel çalışmanın nasıl yapılacağını ve etik kuralların ne kadar önemli olduğunu öğrenir.
Dersin İçeriği
Bilimsel araştırma nedir, nasıl yapılır. Teoriden yayın aşamasına kadar bilimsel araştırma nasıl yapılır. Etik nedir, bilimsel çalışma ve yaşamımızda etiğin önemi. Bilimsel araştırma nedir, nasıl yapılır. Teoriden yayın aşamasına kadar bilimsel araştırma nasıl yapılır. Etik nedir, bilimsel çalışma ve yaşamımızda etiğin önemi.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Temel ve teorik araştırma alanlarına ait tezler ve etik
Notlar
Temel tezler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bilimsel araştırmanın tarihçesini öğrenir. |
ÖÇ02 | Bilim nedir, bilimsel çalışmanın önemini öğrenir |
ÖÇ03 | Bilimsel araştırma yöntemlerini öğrenir |
ÖÇ04 | Temel araştırma yöntemlerini öğrenir |
ÖÇ05 | Araştırmanın filozofisini oluşturur |
ÖÇ06 | Araştırmaya hazırlık çalışması yapar ve literatür araştırmasını öğrenir |
ÖÇ07 | Araştırma ile ilgili uygun materyali seçer ve metod oluşturur |
ÖÇ08 | Uygun materyalleri kullanarak uygun yöntem ile kontrollü deneyler yapar |
ÖÇ09 | Bilimsel çalışmada elde edilen bulguları analiz eder |
ÖÇ10 | Bulguları literatür bulguları ile karşılaştırır ve tartışır |
ÖÇ11 | Ortaya çıkan sonuçları kullanarak sonuç raporunu oluşturur ve öneriler geliştirir, yayın üretir |
ÖÇ12 | Etik davranışın önemini kavrar ve etik davranışla ilgili kurallara uyar |
ÖÇ13 | Bilimsel etik hakkında bilgi edinir |
ÖÇ14 | Etik davranı9şın bilimsel ve sosyal yaşamdaki önemini kavrar ve her alanda kendisine ilke edinir |
ÖÇ15 | Etik kurallara uyulmaması durumunda karşılaşılabilecek sonuçları öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis eder | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | 4 |
PÖÇ09 | Belirsiz | Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. | |
PÖÇ10 | Belirsiz | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bilimsel araştırma nedir | İlgili konuları çalışır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Bilimsel araştırma | İlgili konuları çalışır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Temel araştırma yöntemleri | İlgili konuları çalışır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Teorik araştırma yöntemleri | İlgili konuları çalışır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Filozofi oluşturma | İlgili konuları çalışır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Literatür çalışması | İlgili konuları çalışır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Araştırma yöntemlerinin oluşturulması | İlgili konuları çalışır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
|
9 | Deneysel planlama | İlgili konuları çalışır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Kontrollü deney yapılması ve dikkat edilmesi gerekenler | İlgili konuları çalışır | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | Bulguların değerlendirilmesi | İlgili konuları çalışır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Sonuçların literatürler ile tartışılması | İlgili konuları çalışır | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | Sonuç raporunun hazırlanması, neriler ve yayın üretilmesi | İlgili konuları çalışır | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Etik nedir, bilimsel etikte nasıl davranılmalıdır | İlgili konuları çalışır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Etik kurallara uyulmasının önemi | İlgili konuları çalışır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |