DBYS801 Seminer

6 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod DBYS801
Ad Seminer
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Seminer
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SADIK DİNÇER
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. SADIK DİNÇER (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. HASAN BASRİ İLA (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. HALİL ÇAKAN (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. MUSTAFA CANLI (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi SAADET PINAR ÖZALP (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. HATİCE GÜVENMEZ (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. FERİT KARĞIN (G Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi MEHMET SULANÇ (H Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Mustafa TUNÇSOY (I Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. BURHAN ARIKAN (J Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi Esin Gülnaz CANLI (K Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. ELİF ORUÇ (L Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencinin belirli bir konuda kaynak taraması yaparak, bu çalışmayı rapor haline getirme, bilimsel bir sunum hazırlayarak akademik bir ortamda sunum yapma becerisi kazandırılması amaçlanmaktadır

Dersin İçeriği

Belirli bir seminer konusu belirleme, ilgili konuda kaynaklara ulaşma, kaynak tarama, konu ile ilgili veri toplama, verilerin analizi, ilgili konuda rapor hazırlama, bilimsel bir sunum hazırlama, akademik ortamda sunum yapma

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Literatür

Notlar

Güncel literatür


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Seminer konusuyla ilgili uluslararası bilimsel kaynakları inceler.
ÖÇ02 Kaynaklardan elde ettiği bilgileri sentezler.
ÖÇ03 Kaynaklardan elde ettiği bilgileri raporlar
ÖÇ04 Rapor haline getirilen seminer konusu bilgilerini sunuma dönüştür
ÖÇ05 Hazırlanan sunumu bilimsel bir ortamda sunar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir, kullanır ve aktarır. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olur. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. 4
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler.
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ders içeriği hakkında bilgilendirme İlgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Seminer konusu araştırma İlgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım
3 Seminer konusu belirleme İlgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
4 Seminer konusu ile ilgili literatür tarama İlgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
5 Seminer konusu ile ilgili kaynak toplama İlgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
6 Seminer konusu ile ilgili kaynak toplama-2 İlgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
7 Seminer konusu ile ilgili literatürlerin analizi İlgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
8 Ara Rapor Rapor hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Seminer ön raporunun teslimi Rapor hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
10 Ulaşılan sonuçları tartışma ve yorumlama İlgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
11 Elde edilen sonuçları tartışma İlgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
12 Elde edilen sonuçları tartışma-2 İlgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
13 Seminer sunum hazırlama sunum hazırmala Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
14 Seminer sunum için hazırlık işlemini tamamlama Sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
15 Seminer sunumu Konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
16 Seminer değerlendirme Konu tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Seminer geribildirim Konu Tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Jüri Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 15 15
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 25 25
Toplam İş Yükü (Saat) 152
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,08
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 07.05.2024 03:36