Genel Bilgi
Kod | BY706 |
Ad | Ecological Experiments in Aquatic Systems |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUSTAFA CANLI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
To have some idea about purpose, design and execution of ecological experiments especially in the aquatic environments
Dersin İçeriği
purpose, design and execution of ecological experiments in freshwater and seawater systems. The main topics will be the environmental monitoring of the aquatic systems, ecological studies with pollutants like heavy metals, and design of toxicity tests with aquatic organisms, including fish, crustaceans and algae.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ecological Experiments: Purpose, Design and Execution (Cambridge Studies in Ecology) Nelson G. Hairstone
Notlar
Internet
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | purpose, design and execution of ecological experiments in freshwater |
ÖÇ02 | purpose, design and execution of ecological experiments in seawater |
ÖÇ03 | Environmental monitoring of the freshwater |
ÖÇ04 | Environmental monitoring of the seawater |
ÖÇ05 | Ecological studies with pollutants like heavy metals in freshwater |
ÖÇ06 | Ecological studies with pollutants like heavy metals in seawater |
ÖÇ07 | Designing of toxicity tests with fish |
ÖÇ08 | Designing of toxicity tests with crustaceans |
ÖÇ09 | Designing of toxicity tests with algae |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir, kullanır ve aktarır. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular. | 1 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olur. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir. | 1 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur. | 1 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | basic ecology of freshwaters | Current lecture notes, literature, internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | basic ecology of seawater | Current lecture notes, literature, internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | basic ecology of brackish water | Current lecture notes, literature, internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | monitoring of the freshwater | Current lecture notes, literature, internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | monitoring of the seawater | Current lecture notes, literature, internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Executing studies on heavy metals pollution in freshwater | Current lecture notes, literature, internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Executing studies on heavy metals pollution in seawater | Current lecture notes, literature, internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Reading the notes | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev |
9 | design toxicity tests with fish | Current lecture notes, literature, internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | design toxicity tests with crustacean | Current lecture notes, literature, internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | design toxicity tests with algae | Current lecture notes, literature, internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | taking water samples | Current lecture notes, literature, internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | taking sand samples | Current lecture notes, literature, internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | ecological instruments | Current lecture notes, literature, internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | analyse ecological data | Current lecture notes, literature, internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Reading the notes | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Reading the notes | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,68 | ||
AKTS | 6 AKTS |