Genel Bilgi
Kod | BY017 |
Ad | Doğal Kaynakların Korunması |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HALİL ÇAKAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. HALİL ÇAKAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, ziraat uzmanları, koruma görevlileri, botanikçiler gibi uzmanlık alanlarını ve bilgilerini genişletmek isteyenlerin doğa koruma ve yönetme bilgilerini sahip olma
Dersin İçeriği
Doğal kaynakların önemi, iklimsel değişimlerin etkileri, biyoçeşitlilik ve türlerin kaybolması. Biyoçeşitliliğin önemi. Dünya mirası, Biosfer rezervleri, Botanik bahçeleri, Özel koruma alanları ve ulusal parkların biyo-çeşitliliğin korunmasındaki rolü ve anlamı. Doğal kaynaklar ve biyoçeşitliliğin korunması ile ilgili bazı önemli uluslar arası anlaşmaların kapsamları ve nitelikleri hakkında bilgiler.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Doğal Kaynakların Korunması ve Çevre Sorunları Çalışmaları, TC. Orman Bakanlığı yayınları, Ankara, 1992
Notlar
Doğal Kaynakların Korunması ve Çevre Sorunları Çalışmaları, TC. Orman Bakanlığı yayınları, Ankara, 1992
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Doğal çevremizin problemleri ve korunması konusunda bilgi sahibi olmak |
ÖÇ02 | Doğal kaynakların korunması konusunda proje hazırlayıp uygulayabilme |
ÖÇ03 | Doğal kaynakların korunmasında geçerli olan ulusal ve uluslararası sözleşmeler hakkında yeterli bilgiyi kavramak |
ÖÇ04 | Önemli doğal kaynakların neler olduğunu kavrama |
ÖÇ05 | Doğal kaynakların sürdürülebilir kullanımını sağlayacak uygulamaları kavramak |
ÖÇ06 | Ekolojik faktörlerin doğal kaynaklar üzerine olan etkilerini analiz edebilme |
ÖÇ07 | Doğa koruma çalışmalarında aktif olarak göreve yapabilecek derecede bilgi sahibi olma |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir, kullanır ve aktarır. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olur. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | 2 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. | 2 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Doğal kaynaklar nelerdir. Sınıflandırılması | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Doğal kaynakların insanlığın geleceği bakımından değerlendirilmesi | digital okuma kaynakları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Biyolojik açıdan doğal kaynaklar nelerdir. | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Cansız doğal kaynaklar ve çeşitleri | okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Doğal kaynakların sürdürülebilir kullanımı | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Biyoçeşitlilik ve önemi | okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
7 | Biyoçeşitlilik ve doğal kaynak olarak planlanması | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | tekrar okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Doğal kaynaklar üzerinde insan etkileri nelerdir | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Doğal kaynakların korunmasında ulusal koruma önlemleri | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Doğal kaynakların korunmasında uluslararası sözleşmeler | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Doğa koruma çalışmaları ile doğal kaynakların kullanım dengesi nasıl sağlanır | konu ile ilgili sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
13 | Önemli ulusal doğal kaynakları koruma çalışmaları | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Önemli uluslararası doğa koruma sözleşmelerinin içerikleri ve konuları | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Doğal kaynakların korunması ve sürüdürülebilir kullanımı ile ilgili bazı uygulamalar | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,00 | ||
AKTS | 6 AKTS |