BY017 Doğal Kaynakların Korunması

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BY017
Ad Doğal Kaynakların Korunması
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. HALİL ÇAKAN
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. HALİL ÇAKAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı, ziraat uzmanları, koruma görevlileri, botanikçiler gibi uzmanlık alanlarını ve bilgilerini genişletmek isteyenlerin doğa koruma ve yönetme bilgilerini sahip olma

Dersin İçeriği

Doğal kaynakların önemi, iklimsel değişimlerin etkileri, biyoçeşitlilik ve türlerin kaybolması. Biyoçeşitliliğin önemi. Dünya mirası, Biosfer rezervleri, Botanik bahçeleri, Özel koruma alanları ve ulusal parkların biyo-çeşitliliğin korunmasındaki rolü ve anlamı. Doğal kaynaklar ve biyoçeşitliliğin korunması ile ilgili bazı önemli uluslar arası anlaşmaların kapsamları ve nitelikleri hakkında bilgiler.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Doğal Kaynakların Korunması ve Çevre Sorunları Çalışmaları, TC. Orman Bakanlığı yayınları, Ankara, 1992

Notlar

Doğal Kaynakların Korunması ve Çevre Sorunları Çalışmaları, TC. Orman Bakanlığı yayınları, Ankara, 1992


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Doğal çevremizin problemleri ve korunması konusunda bilgi sahibi olmak
ÖÇ02 Doğal kaynakların korunması konusunda proje hazırlayıp uygulayabilme
ÖÇ03 Doğal kaynakların korunmasında geçerli olan ulusal ve uluslararası sözleşmeler hakkında yeterli bilgiyi kavramak
ÖÇ04 Önemli doğal kaynakların neler olduğunu kavrama
ÖÇ05 Doğal kaynakların sürdürülebilir kullanımını sağlayacak uygulamaları kavramak
ÖÇ06 Ekolojik faktörlerin doğal kaynaklar üzerine olan etkilerini analiz edebilme
ÖÇ07 Doğa koruma çalışmalarında aktif olarak göreve yapabilecek derecede bilgi sahibi olma


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir, kullanır ve aktarır. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olur. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. 2
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir. 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. 2
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Doğal kaynaklar nelerdir. Sınıflandırılması okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Doğal kaynakların insanlığın geleceği bakımından değerlendirilmesi digital okuma kaynakları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Biyolojik açıdan doğal kaynaklar nelerdir. okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Cansız doğal kaynaklar ve çeşitleri okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
5 Doğal kaynakların sürdürülebilir kullanımı okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Biyoçeşitlilik ve önemi okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
7 Biyoçeşitlilik ve doğal kaynak olarak planlanması okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav tekrar okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Doğal kaynaklar üzerinde insan etkileri nelerdir okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Doğal kaynakların korunmasında ulusal koruma önlemleri okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Doğal kaynakların korunmasında uluslararası sözleşmeler okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Doğa koruma çalışmaları ile doğal kaynakların kullanım dengesi nasıl sağlanır konu ile ilgili sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Gösterip Yaptırma
13 Önemli ulusal doğal kaynakları koruma çalışmaları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Önemli uluslararası doğa koruma sözleşmelerinin içerikleri ve konuları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Doğal kaynakların korunması ve sürüdürülebilir kullanımı ile ilgili bazı uygulamalar okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 7 7
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 150
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,00
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 07.05.2024 03:36