HEM657 İleri Biyoistatistik

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod HEM657
Ad İleri Biyoistatistik
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. YAŞAR SERTDEMİR
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Biyoistatistikte temel kavramları, kullanılan istatistik teknikleri ve araştırma tekniklerinin ayrıntılı öğrenilmesi.

Dersin İçeriği

Tanımlayıcı istatistikler,araştırma tasarımları, örnekleme, ki kare, t-test, korelasyon, regresyon, ve ANOVA istatistikleri, tablo ve Şekil ile özetleme teknikleri sunulacak.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

1. Suat Cebeci. Bilimsel Araştırma ve Yazma Teknikleri Alfa Eğitim Kitapları İstanbul, 2002 9789753164481 2. Özdamar K. SPSS ile Bioistatistik, ETAM A.Ş. Matbaa Eskişehir,2001 9789756428573

Notlar

3. Ahmet Hamdi İSLAMOĞLU Bilimsel Araştırma Yöntemleri Beta İstanbul 2003 9752953115


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İstatistiksel yöntem ve ilkeleri açıklar
ÖÇ02 Araştırma verisine ve deney yapısına uygun olan doğru önemlilik testinin seçimine karar verir ve uygulamasını yapar.
ÖÇ03 Veri setlerini düzenleyebilir ve bu veri setlerinden istatistiksel olarak anlamlı sonuçlar çıkarabilir.
ÖÇ04 İstatistiksel analizleri uygular ve yorumlayabilir.
ÖÇ05 Hangi değişken türlerinde, hangi amaçla, hangi istatistiksel analiz tekniklerinin nasıl uygulanılacağı bilir.
ÖÇ06 İstatistiksel paket programını etkin olarak kullanabilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik ile ilgili yeni fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası etkileşimi kavrar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanı için gerekli olan bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir. 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey becerilere sahiptir ve istatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir. 5
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazabilme ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası etkileşim kurar.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini ve istatistiksel yöntemleri kullanır. 5
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 İstatistiğe Giriş okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Araştırma Yöntemleri ve yazı hazırlama tekniği okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Tanımlayıcı İstatistik okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
4 Tanımlayıcı İstatistik (ortalama, frekans vs) ve ödev okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
5 Grup ve Veriler Arası Farkları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
6 Grup ve Veriler Arası Farkları II okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
7 Grup ve Veriler Arası Farkların anlamlılık testi ve ödev okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav yok Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Korelasyon okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
10 Doğrusal Regresyon okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
11 Logistik regresyon okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
12 Regresyon ve ödev okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
13 Varyans Analizi ve ödev okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
14 Bulguların Tablolar ile özetlenmesi okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
15 Bulguların Şekiller ile özetlenmesi II okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları yok Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları yok Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 01.10.2024 02:42