Genel Bilgi
Kod | HEM696 |
Ad | İç Hastalıkları Hemşireliği I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SONGÜL KARADAĞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. SONGÜL KARADAĞ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Hemşireliğin değişen rollerini anlayabilme, sağlık bakım sistemine ilişkin çözüm önerileri oluşturabilme, ve toplumsal konulara ilişkin eleştirel düşünebilme.
Dersin İçeriği
İç hastalıkları hemşireliğine özel konular ve yenilikler
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Kronik Hastalıkların Tedavi ve Bakımında Algoritmalar ve Klinik Karar Verme İç Hastalıkları Hemşireliği 2022
Notlar
İç Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı 2021
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Hemşirelik yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak, iç hastalıkları hemşireliği alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilir ve derinleştirebilir |
ÖÇ02 | İç hastalıkları hemşireliği alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilir |
ÖÇ03 | İç hastalıkları hemşireliği alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilir, öğrenmeyi yönlendirebilir |
ÖÇ04 | Meslekle ilgili mevzuat ve yönetmelikleri takip ederek hemşirelik ve sağlık hizmeti sorunlarında stratejik karar verme süreçlerini kullanır, etkileşim yaratır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik ile ilgili yeni fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası etkileşimi kavrar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı için gerekli olan bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey becerilere sahiptir ve istatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazabilme ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası etkileşim kurar. | 5 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini ve istatistiksel yöntemleri kullanır. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders Programının Açıklanması,Konulara Hazırlık ve Danışmanlık | Kaynak tarama ve sunuma hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Türkiye’nin Sağlık Politikaları | Kaynak tarama ve sunuma hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Değişen Dünya Düzeni, Globalleşme ve İnsan, Toplumsal Duyarlılık | Kaynak tarama ve sunuma hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
4 | Avrupa Birliği ve Eşitlik Politikaları | Kaynak tarama ve sunuma hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım |
5 | Klinik Karar Verme ve Klinik Yollar | Kaynak tarama ve sunuma hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Eleştirel Düşünme ve Hemşirelik | Kaynak tarama ve sunuma hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
7 | Kanıta Dayalı Hemşirelik | Kaynak tarama ve sunuma hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Sağlık Bakım Sistemleri | Kaynak tarama ve sunuma hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
10 | Yoksulluk ve Sağlık | Kaynak tarama ve sunuma hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Transkültürel Hemşirelik | Kaynak tarama ve sunuma hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Adli Hemşirelik | Kaynak tarama ve sunuma hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Liderlik ve Değişim | Kaynak tarama ve sunuma hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | İç Hastalıkları Hemşireliğinde Yenilikler (Öğrencilerin Tartışmak İstediği Konu Başlığı) | Kaynak tarama ve sunuma hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | İç Hastalıkları Hemşireliğinde Yenilikler | Kaynak tarama ve sunuma hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Final Sınavına Hazırlık | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Final Sınavı | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |