Genel Bilgi
Kod | HEM689 |
Ad | Hemşirelikte Yönetsel Sorunlar |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi SERAP TORUN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders ile öğrencinin hemşirelikteki yönetsel sorunları tanımlayabilmesi ve çözme yöntemlerini bilmesi amaçlanır.
Dersin İçeriği
Yönetsel sorunlar, Mobbing, Çatışma Yönetimi, Sorun Çözme ve Karar Verme, Hasta Güvenliği, Çalışan Güvenliği
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Baykal U, Türkmen E. Hemşirelik Hizmetleri Yönetimi, Akademi Basın ve Yayıncılık, Istanbul, 2014. Koc S. Yönetici Hemşireliğe Giden Yolda Adım Adım, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, 2016. Eren E. Yönetim ve Organizasyon (Cagdas ve Küresel yaklaşımlar), Beta Basım, Yayım, İstanbul 2010. Brown M., Nursing Management Issues and Ideas , Aspen Pub., 1992. Douglass L.M., The Effective Nurse Leader and Manager , Fourth Ed., Mosby, 1992. Gilles D.E., Nursing Management A Systems Approach , Third Ed., Saunders, Philadelphia, 1994. Hyett K., Nursing Management Handbook , Churchill Livingstone, 1988. Kelly-Heidenthal, P. Nursing Leadership and Managenet , Thomson-Delmar, 2003. Kron T., Gray A., The Management of Patient Care , Sixth Ed., Saunders Comp., 1987. La Monica E., Nursing Leadership and Management an Experiential Approach , Wadsmorth Health Science, 2005. Liebler J.G., et all., Management Principles for Health Professionals, Aspen Pub., 1992. Luthans F., Organizational Behavior , Seventh Ed., Mc Graw-Hill, 1995. Marriner-Torney A., Guide to Nursing Management and Leardership, Mosby, 1996. Marquis B.L., Huston C.J., Management Decision Making for Nurses, Lippincott, 1999. Peker O., Yönetimi Gelistirmenin Sürekliliği , TODAİE Yayın, N.258, Ankara, 1995.
Notlar
Marriner-Tomey (2008) Guide to Nursing Management and Leadership (Guide to Nursing Management & Leadership, Mosby. Marquis BL, Huston CJ (2000) Leadership Roles and Management Functions in Nursing, Lippincott. Eren E (2007) Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi, Beta Basım, İstanbul. Eroğlu F (2007) Davranış Bilimleri, Beta Basım, İstanbul. Baysal AC, Tekarslan E (1998) Davranış Bilimleri, İ.Ü. İşletme Fakültesi Yayın No: 275, İstanbul.l
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Yönetimsel sorunları bilir |
ÖÇ02 | Yönetimsel sorunları çözümleme yöntemlerini bilir |
ÖÇ03 | Yönetimsel sorunların çözüm yöntemlerini tartışabilir |
ÖÇ04 | Hasta güvenliğini sağlar. |
ÖÇ05 | Çatışma çözüm yöntemlerini bilir ve kullanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik ile ilgili yeni fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası etkileşimi kavrar. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı için gerekli olan bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey becerilere sahiptir ve istatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir. | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazabilme ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası etkileşim kurar. | 2 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini ve istatistiksel yöntemleri kullanır. | 1 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Hemşirelikte Mobbing | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Çatışma Yönetimi | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Çatışma Süreci Aşamaları | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Sorun Çözme ve Karar Verme | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Sorun Çözme ve Karar Verme Teknikleri | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Tıbbi Malpraktis | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Risk Yönetimi | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
9 | Hasta Güvenliği | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Çalışan Güvenliği | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Afet Yönetimi | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Ücret Yönetimi | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | İşçi İşveren İlişkileri | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Hemşirelikte İş Yükü | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Stres Yönetimi | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |