Genel Bilgi
Kod | HEM684 |
Ad | Yönetimde Liderlik |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi SERAP TORUN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders hemşirelik hizmetlerinin yönetiminde ve uygulanmasında liderliğin önemini anlamayı, etkin liderlik özellikleri doğrultusunda lider profillerini değerlendirmeyi, ekip içinde liderlik etmeyi ve 21.yyda yeni liderlik yaklaşımlarını irdelemeyi sağlayacak bilgi ve beceri kazandırır.
Dersin İçeriği
Bu ders liderliğin tarihsel gelişimi, liderliğin tanımı ve özellikleri, liderlik teorileri, liderlikte yeni yaklaşımlar konularını içerir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Baykal Ü, Türkmen E. Hemşirelik Hizmetleri Yönetimi, Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul, 2014.
Notlar
Marriner-Tomey (2008) Guide to Nursing Management and Leadership (Guide to Nursing Management & Leadership, Mosby. Marquis BL, Huston CJ (2000) Leadership Roles and Management Functions in Nursing, Lippincott. Eren E (2007) Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi, Beta Basım, İstanbul. Eroğlu F (2007) Davranış Bilimleri, Beta Basım, İstanbul. Baysal AC, Tekarslan E (1998) Davranış Bilimleri, İ.Ü. İşletme Fakültesi Yayın No: 275, İstanbul.l
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | 21.yy.da yeni liderlik yaklaşımlarını etkin biçimde kullanır |
ÖÇ02 | Hemşirelik hizmetleri yönetiminde liderliğe önem verir |
ÖÇ03 | Profesyonel liderlik özelliklerini sergiler. |
ÖÇ04 | Örgüt kültürü tanımlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik ile ilgili yeni fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası etkileşimi kavrar. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı için gerekli olan bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir. | 1 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey becerilere sahiptir ve istatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir. | 1 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazabilme ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | 1 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası etkileşim kurar. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini ve istatistiksel yöntemleri kullanır. | 1 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders Programının Amaç ve Hedeflerinin Açıklanması | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Liderliğin Tarihsel gelişimi | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Liderliğin tanımı ve özellikleri | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Liderlik teorileri | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | liderlikte yeni yaklaşımlar | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | değişim, yaratıcılık ve liderlik | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | örgüt kültürü oluşturmada liderin rolü | okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | ekip içinde liderlik | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Liderlikte vizyon oluşturma | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | liderlikte duygusal zeka | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | liderlik-koçluk-mentorlük | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | 21. yy.da liderlik | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Hemşirelikte güçlendirme | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Hemşire Liderler | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |