Genel Bilgi
Kod | HEM644 |
Ad | Çocuk Yoğun Bakım Hemşireliği I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 2-4 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ŞENAY ÇETİNKAYA |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Çocuk Yoğun Bakımda, çocuk ile ailesine tedavi ve bakımı ile ilgili etkin hemşirelik girişiminde bulunması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Çocuk Yoğun Bakım Hemşireliğinin temel kavram ve uygulamaları. Çocuk Yoğun Bakım Hemşiresinin niteliklerini tanımlayabilme hakkında
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Pediatri Hemşireliği. Conk Z, Başbakkal Z, Yılmaz HB, Bolışık B. (Edts). 3. Baskı. 17. Bölüm. Adana: Akademisyen Tıp Kitabevi. 2021. ss. 709-754. ISBN: 978-625-8430-10-3
Notlar
Üniversitenin abone olduğu veritabanları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Çocuk Yoğun Bakım Ünitesi hakkında bilgi sahibi olması, Çocuk Yoğun Bakım Hemşireliğinin temel kavram ve uygulamalarını tanımlayabilmesi |
ÖÇ02 | Çocuk Yoğun Bakım Hemşiresinin niteliklerini tanımlayabilmesi, |
ÖÇ03 | Yoğun Bakımdaki çocuk ve ailelere uygun hemşirelik bakımını yapabilmesi hedeflenmektedir. |
ÖÇ04 | Çocuk Yoğun Bakımdaki çocuk ve ailelere, fiziksel, psikolojik ve sosyal olarak bütüncül yaklaşım becerisini kullanabilmesi |
ÖÇ05 | Yoğun Bakımdaki çocuk ve ailelere, fiziksel, psikolojik ve sosyal olarak bütüncül yaklaşım becerisini kullanabilmesi, uygun hemşirelik bakımını yapabilmesi hedeflenmektedir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik ile ilgili yeni fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası etkileşimi kavrar. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı için gerekli olan bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey becerilere sahiptir ve istatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazabilme ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | 5 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası etkileşim kurar. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini ve istatistiksel yöntemleri kullanır. | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Çocuk Yoğun Bakım Kavramı ve Yatış-Çıkış Endikasyonları. Dünyada ve ülkemizde Çocuk Yoğun Bakım, Çocuk Yoğun Bakımla İlgili Adli Tıp Sorunlar. Çocuk Yoğun Bakım Ünitesi (ÇYB) Tasarımı ve Ünite Özellikleri, Çocuklarda Yaşam Desteği Çocuk Yoğun Bakımda Rehabilitasyon. Yaşam Sonu Bakım | İlgili konularda seminer ödevi hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Çocuklarda Havayolu ve Trakeal Entübasyon | İlgili konularda seminer ödevi hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Çocuklarda Solunum Sıkıntısı ve Yetmezliği Mekanik Ventilasyon Yöntemleri-Uygulamaları Akut Solunum Sıkıntısı Sendromu Yüksek Frekanslı Ventilasyon, Non-İnvazif Ventilasyon Mekanik Ventilasyonda Solunum Teknikleri, Mekanik Ventilasyonun Etkileri ve Komplikasyonları, Mekanik Ventilasyonda Değerlendirme-Filtrasyon Yoğun Bakımda İnhalasyon Tedavisi, Mekanik Ventilasyondan Ayrma Evde Ventilasyon Uygulamaları | İlgili konularda seminer ödevi hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
4 | Bilinç Düzeyinin Değerlendirilmesi ve İzlemi Kafa içi Basıç-Artışı Sendromu Status Epileptikus Akut Beyin Hasarı ve Beyin Resüsitasyonu Beyin Ölümü | İlgili konularda seminer ödevi hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
5 | Sıvı-Elektrolit ve Nefroloji Sıvı-Elektrolit Bozuklukları Asit-Baz Denge Bozuklukları ve Tedavisi Hipertansiyon, ABY, Hemolitik Üremik Sendrom Böbrek Destek Tedavileri | İlgili konularda seminer ödevi hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
6 | Metabolizma Endokrin YB Gerektiren Metabolik Hast. YB Hastalarında Adrenal Yetmezlik Feokromositoma Kritik Hastalarda Hiperglisemi ve İnsülin Tedavisi Hiperglisemi Kritik Hastalarda Kalsiyum Metabolizması Bozuklukları Diyabetik Ketoasidoz Çoklu Organ Yetmezliği | İlgili konularda seminer ödevi hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
7 | Hematoloji ve Onkoloji, Hematolojik ve Onkolojik Aciller Kan ve Kan Ürünleri Transfüzyonu | İlgili konularda seminer ödevi hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | sınav | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Gastrointestinal Kanama. Akut Karaciğer Yetmezliği. Çocuklarda Karaciğer Transplantasyonu Sonrası İzlem ve Tedavi Prensipleri | İlgili konularda seminer ödevi hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Beslenme ve Gastrointestinal Sistem. Kritik Hastada Enteral ve Parenteral Beslenme | İlgili konularda seminer ödevi hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | İnfeksiyon ve Bağışıklama Sistemi . Sepsis/Septik Şok Meningokoksemi. Çocuk Yoğun Bakım Ünitelerinde Nazokomial İnfeksiyonlar . Çocuk Yoğun Bakım Ünitelerinde Antibiyotik Kullanım İlkeleri | İlgili konularda seminer ödevi hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Travma, Cerrahi ve Anesteziyoloji. Bebek ve Çocuklarda Ağır Kafa Travması. Pnömotoraks ve Pnömomediasten. Çocuklarda Karın Travması. Çocuk Cerrahisi ve Yoğun Bakım Pediatik Anestezi. | İlgili konularda seminer ödevi hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Çocuk Yoğun Bakım Ünitelerinde Hemşirelik İzlemi. Fizyolojik Bakım. Bası Yaraları ve Bakımı. Transfüzyon Komplikasyonları ve Hemşirelik Bakımı | İlgili konularda seminer ödevi hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Çocuk Yoğun Bakım Ünitelerinde Sterilizasyon ve Dezenfeksiyon. Farmakoloji ve Laboratuvar Çocuk Yoğun Bakım Ünitelerinde İlaç Kullanım İlkeleri. Sedasyon-Analjezi Kas Gevşeticiler. Çocuk Yoğun Bakım Ünitelerinde Sık Kullanılan İlaçlar. Normal Laboratuvar Değerleri | İlgili konularda seminer ödevi hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Çevresel Sorunlar. Zehirlenmelere Genel Yaklaşım | İlgili konularda seminer ödevi hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Portfolyo |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 18 | 18 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 36 | 36 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 138 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,52 | ||
AKTS | 6 AKTS |