Genel Bilgi
Kod | HEM623 |
Ad | Transplantasyon Hemşireliği |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SEVBAN ARSLAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Transplantasyon sürecinde alıcı, verici ve ailelerin bakım gereksinimlerine yönelik hemşirelik girişimlerini öğretmektir.
Dersin İçeriği
Transplantasyon tarihçesi; Transplantasyon immünolojisi ve immünosüpresyon; Vericinin hazırlığı; Alıcının hazırlığı; Karaciğer transplantasyonu ve hemşirelik bakımı; Karaciğer transplantasyonu ve hemşirelik bakımı; Böbrek transplantasyonu ve hemşirelik bakımı; Akciğer transplantasyonu ve hemşirelik bakımı; Kalp transplantasyonu, kalp-akciğer transplantasyonu ve hemşirelik bakımı; Kemik iliği transplantasyonu ve hemşirelik bakımı; Pankreas transplantasyonu ve hemşirelik bakımı; Kornea transplantasyonu ve hemşirelik bakımı; Diğer doku ve organların transplantasyonu ve hemşirelik bakımı
Dersin Ön Koşulu
Bulunmamaktadır
Kaynaklar
Çevik C, Özyürek P. (2017). Organ Nakli Hemşireliği. Ankara: Nobel Tıp Kitabevleri.
Notlar
sürekli uluslararası ve ulusal dergiler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Transplantasyon cerrahisi ve transplantasyon hemşireliğindeki gelişmeleri bilir. |
ÖÇ02 | Transplantasyon hemşirelerinin uygulama alanındaki rol ve sorumluluklarını kavrar |
ÖÇ03 | Transplantasyonun etik ve yasal boyutunu bilir ve önemini kavrar. |
ÖÇ04 | Transplantasyon sürecinde alıcı ve vericinin perioperatif bakımını yürütür. |
ÖÇ05 | Transplantasyon hastasının bakımında ailenin desteklenmesini sağlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik ile ilgili yeni fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası etkileşimi kavrar. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı için gerekli olan bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey becerilere sahiptir ve istatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazabilme ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar | 5 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası etkileşim kurar. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini ve istatistiksel yöntemleri kullanır. | 2 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Transplantasyon tarihçesi; | Araştırma, okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Transplantasyon immünolojisi ve immünosüpresyon; | Araştırma, okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Vericinin hazırlığı; | Araştırma, okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
4 | Alıcının hazırlığı; | Araştırma, okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Karaciğer transplantasyonunda hemşirelik bakımı; | Araştırma, okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
6 | Karaciğer transplantasyonu ve hemşirelik bakımı; | Araştırma, okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Benzetim |
7 | Böbrek transplantasyonu ve hemşirelik bakımı; | Araştırma, okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Örnek Olay |
8 | Ara Sınav | Araştırma, okuma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Böbrek transplantasyonu hemşirelik bakımı; | Araştırma, okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
10 | Akciğer transplantasyonu ve hemşirelik bakımı; | Araştırma, okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
11 | Kalp-akciğer transplantasyonu ve hemşirelik bakımı; | Araştırma, okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
12 | Kemik iliği transplantasyonu ve hemşirelik bakımı; | Araştırma, okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
13 | Pankreas transplantasyonu ve hemşirelik bakımı; | Araştırma, okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
14 | Kornea transplantasyonu ve hemşirelik bakımı; | Araştırma, okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
15 | Diğer doku ve organların transplantasyonu ve hemşirelik bakımı | Araştırma, okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Örnek Olay |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,68 | ||
AKTS | 6 AKTS |