Genel Bilgi
Kod | HEM616 |
Ad | Kadın ve Liderlik |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. EVŞEN NAZİK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı kadın ve liderlik konusunda bilgi kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders liderlik kavramı, özellikleri, kadın liderleri, kadınları engelleyen durumları içerir.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur
Kaynaklar
Taşkın,L. (2017). Doğum ve KAdın Hastalıkları Hemşireliği.Ankara: Özyurt Matbaacılık NAZİK E. (2022). Doğum, Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği. Akademisyen Kitabevi. Giltinane, C. L. (2013). Leadership styles and theories. Nursing standard, 27(41). Yoder-Wise, P. S. (2014). Leading and managing in nursing-E-Book. Elsevier Health Sciences.
Notlar
Google scholar, Pubmed, Cochrane Library, Çukurova Üniversitesi kütüphanesi veri tabanları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | liderlik kavramını bilir |
ÖÇ02 | liderin özelliklerini bilir |
ÖÇ03 | girişimciliği bilir. |
ÖÇ04 | kadınların önündeki engelleri bilir. |
ÖÇ05 | engellere yönelik öneriler sunabilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik ile ilgili yeni fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası etkileşimi kavrar. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı için gerekli olan bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey becerilere sahiptir ve istatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir. | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazabilme ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar | 5 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası etkileşim kurar. | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini ve istatistiksel yöntemleri kullanır. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | dersin tanıtımı | literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Liderlik Kavramı ve Liderliğin Özellikleri | literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Liderlik Becerilerinin Kazanılması ve Geliştirilmesi | literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | liderlik yaklaşımları | literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | girişimcilik | literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Liderlik ve kadın | literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | iş hayatında kadın | literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | seçilen konuyla ilgili literatür tarama | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Dünyada Kadın Girişimciliğin ve Yöneticiliğin Önündeki Güçlükler | literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Türkiyede Kadın Girişimciliğin ve Yöneticiliğin Önündeki Güçlükler | literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | kadın yöneticilerin liderlik davranışları | literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | istatistikler ve tartışma-I | literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | istatistikler ve tartışma-II | literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
14 | istatistikler ve tartışma-III | literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
15 | istatistikler ve tartışma-IV | literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | seçilen konuya ilişkin sunum hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | seçilen konuya ilişkin sunum hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,68 | ||
AKTS | 6 AKTS |