HEM607 Hemşirelik Uygulamasında Yöntem Çalışması

5 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod HEM607
Ad Hemşirelik Uygulamasında Yöntem Çalışması
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi ZEHRA ESKİMEZ
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

-Bu ders, öğrenciye günümüzde kullanılan hemşirelik yöntem ve tekniklerini kapsamlı bir şekilde inceleyebilme ve yeni teknik ve yöntemler geliştirebilme yetisi kazandırır.

Dersin İçeriği

1. Temel Kavramların İncelenmesi (Bilim ve Yöntem) 2. Temel Kavramların İncelenmesi (Teknik ve Standart) 3. Bilimin Tarihsel Gelişim Süreci 4. Bilimsel Yöntem ve Bilimsel Düşünme Yöntemi 5. Teknoloji Kavramı ve Teknolojinin Evrim Süreci 6. Hemşirelikte Standart Geliştirme 7. Hemşirelikte Yöntem Geliştirme 8. Hemşirelikte Yöntem Geliştirme 9. Tasarlanan Teknik ve Yöntemin Uygulanması 10. Tasarlanan Teknik ve Yöntemin Uygulanması 11. Tasarlanan Teknik ve Yöntemin Uygulanması 12. Tasarlanan Teknik ve Yöntemin Uygulanması 13. Tasarlanan Teknik ve Yöntemin Sunumu

Dersin Ön Koşulu

Hemşirelik Yüksek Lisans mezunu olmak

Kaynaklar

1. Arda B., Kahya E., Gül B.T. (2004) Bilim Etiği ve Bilim Tarihi, Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara. 2. Perry A.G., Potter P.A. (2006) Clinical Nursing Skills Techniques. 6th edition. Elseiver, st. Louis Missouri, USA. 3. Potter P.A., Perry A.G. (2005) Fundamentals of Nursing. 6. Baskı, Mosby-Year Book, USA. 4. Ronan C.A. (1994) Bilim Tarihi -Dünya Kültürlerinde Bilimin Tarihi ve Gelişmesi. Çev. Edi. E. Türkcan.1. Baskı, TÜBİTAK Yayınları/Akademik Dizi 1, Ankara. 5. WHO Regional Office For Europe. LEMON Learning Materials on Nursing. Copenhagen: WHO, 1995: 4-24. 6. Ulusoy M.F. Hemşirelikte Kalite, Standart ve Yöntem Geliştirme. Klinik Bilimler ve Doktor. Cilt:4, Sayı:5, 1998; s:702-706. 7. Yıldırım C. (1996) Matematiksel düşünme. 2. Baskı, Remzi Kitabevi, İstanbul. 8. Yıldırım C. (2000) Bilim Felsefesi. 7. Basım, Remzi Kitabevi, İstanbul. Yıldırım C. (2003) Bilim Tarihi, 8. Basım, Remzi kitabevi, İstanbul.

Notlar

1. Arda B., Kahya E., Gül B.T. (2004) Bilim Etiği ve Bilim Tarihi, Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara. 2. Perry A.G., Potter P.A. (2006) Clinical Nursing Skills Techniques. 6th edition. Elseiver, st. Louis Missouri, USA. 3. Potter P.A., Perry A.G. (2005) Fundamentals of Nursing. 6. Baskı, Mosby-Year Book, USA. 4. Ronan C.A. (1994) Bilim Tarihi -Dünya Kültürlerinde Bilimin Tarihi ve Gelişmesi. Çev. Edi. E. Türkcan.1. Baskı, TÜBİTAK Yayınları/Akademik Dizi 1, Ankara. 5. WHO Regional Office For Europe. LEMON Learning Materials on Nursing. Copenhagen: WHO, 1995: 4-24. 6. Ulusoy M.F. Hemşirelikte Kalite, Standart ve Yöntem Geliştirme. Klinik Bilimler ve Doktor. Cilt:4, Sayı:5, 1998; s:702-706. 7. Yıldırım C. (1996) Matematiksel düşünme. 2. Baskı, Remzi Kitabevi, İstanbul. 8. Yıldırım C. (2000) Bilim Felsefesi. 7. Basım, Remzi Kitabevi, İstanbul. Yıldırım C. (2003) Bilim Tarihi, 8. Basım, Remzi kitabevi, İstanbul.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 1. Bilimsel yöntemi kavrayabilme,
ÖÇ02 2. Standart geliştirme sürecini kavrayabilme,
ÖÇ03 3. Yöntem/teknik geliştirmede bilimsel yöntemin öneminin farkına varma,
ÖÇ04 4. Hemşireliğin meslekleşme sürecinde yöntem/teknik geliştirmenin öneminin farkına varma,
ÖÇ05 5. Hemşirelikte yeni yöntem/teknik geliştirmek için sorumluluk duyma,


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik ile ilgili yeni fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası etkileşimi kavrar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanı için gerekli olan bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey becerilere sahiptir ve istatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir. 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazabilme ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar 4
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası etkileşim kurar.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini ve istatistiksel yöntemleri kullanır. 3
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Desin ve kaynakların tanıtımı İlgili literatürün incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Temel Kavramların İncelenmesi (Bilim ve Yöntem) İlgili literatürün incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Temel Kavramların İncelenmesi (Teknik ve Standart) İlgili literatürün incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Bilimin Tarihsel Gelişim Süreci İlgili literatürün incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Bilimsel Yöntem ve Bilimsel Düşünme Yöntemi İlgili literatürün incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Teknoloji Kavramı ve Teknolojinin Evrim Süreci İlgili literatürün incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Hemşirelikte Standart Geliştirme İlgili literatürün incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar Derste işlenen tüm konuların incelenmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi
9 Hemşirelikte Yöntem Geliştirme-1 İlgili literatürün incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Hemşirelikte Yöntem Geliştirme-2 İlgili literatürün incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Tasarlanan Teknik ve Yöntemin Uygulanması-1 İlgili literatürün incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme
12 Tasarlanan Teknik ve Yöntemin Uygulanması-2 İlgili literatürün incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme
13 Tasarlanan Teknik ve Yöntemin Uygulanması-3 İlgili literatürün incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme
14 Tasarlanan Teknik ve Yöntemin Uygulanması-4 İlgili literatürün incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme
15 Tasarlanan Teknik ve Yöntemin Sunumu İlgili literatürün incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Derste işlenen tüm konuların incelenmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Derste işlenen tüm konuların incelenmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 114
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,56
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 01.10.2024 02:50