Genel Bilgi
Kod | HEM587 |
Ad | Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-4 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. SALİHA BOZDOĞAN YEŞİLOT |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, ruh sağlığı ve hastalıklarına yönelik hemşirelik bakımı hakkında bilgi edinme, ruh sağlığını koruyucu hemşirelik yaklaşımlarını uygulayabilme, psikiyatri hemşireliği uygulamalarında problem çözme sürecini kullanabilme, bireye bütüncül bakım verme anlayışını geliştirmeyi sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Ruh sağlığı ve psikiyatri hemşireliğine ilişkin teorik ve uygulamalı bilginin anlatım, tartışma, vaka tartışmaları ve hemşirelik süreci kullanılarak hasta bakımı verme yoluyla aktarımını içerir.
Dersin Ön Koşulu
------
Kaynaklar
Varcarolis' Foundations of Psychiatric-Mental Health Nursing 9th Edition Interpersonal Relationships 8th Edition
Notlar
Psikiyatri Hemşireliği dergileri ve bilimsel araştırma yayınları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Ruhsal bozukluklarda koruyucu hemşirelik yaklaşımlarını tanımlayabilir. |
ÖÇ02 | Ruhsal bozuklukların etiyolojisini açıklar. |
ÖÇ03 | Ruhsal bozukluklarda görülebilen semptomları açıklar.. |
ÖÇ04 | Ruhsal bozukluğu olan birey ve ailesine yönelik bakımı planlayabilir. |
ÖÇ05 | Ruh sağlığı alanında hemşirenin yasal ve etik sorumluluklarını bilir. |
ÖÇ06 | İlaç ve ilaç dışı tedavi yöntemlerini bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 1. Hemşirelik uygulamalarında kanıta dayalı hemşirelik bakımından yararlanır | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sağlıklı ve hasta bireyin sorunlarını çözümlemede hemşirelikteki yeni yaklaşımları kullanır | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı disiplinlerden ve kendi alanından edindiği temel bilgileri uygulama alanlarında kullanır ve verdiği hizmeti değerlendirir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırmadan elde ettiği sonuçları hemşirelik uygulamalarına yansıtır. | 1 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası iletişim sağlayabilir ve işbirliği kurabilir. | 1 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik uygulamalarına eleştirel gözle bakar. | 1 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırmalarda ve yayınlarda etik ilkelere uygun çalışılmasına yönelik tutum geliştirir. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin amaç ve içeriğinin açıklanması | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
2 | Madde Kullanım Bozukluğu ve Hemşirelik Yaklaşımı | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
3 | Duygu Durum Bozukluğu ve Hemşirelik Yaklaşımı | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
4 | Anksiyete Bozukluğu ve Hemşirelik Yaklaşımı | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Kişilik Bozuklukları ve Hemşirelik Yaklaşımı | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay |
6 | Psikoseksüel Bozukluklar ve Hemşirelik Yaklaşımı Psikofizyolojik Hastalıklar ve Hemşirelik Yaklaşımı | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Organik Mental Bozukluklar ve Hemşirelik Yaklaşımı | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Sanrılı Bozukluklar ve Hemşirelik Yaklaşımı | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
10 | Çocukluk ve Ergenlik Çağı Ruhsal Sorunları | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Çocukluk ve Ergenlik Çağı Ruhsal Sorunları ve Hemşirelik Yaklaşımı | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
12 | Ruh Sağlığı Sorunlarında Farmakolojik Tedaviler | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Ruh Sağlığı Sorunlarda Somatik Tedaviler ve Psikoterapiler | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Beynin Biyokimyasal İşlevleri: Nörotransmitterler ve Yolakları, Psikiyatride Kullanılan İlaçlar ve Etki Yolları | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Ruh Sağlığı Alanında Yasal ve Etik Konular | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 4 | 4 | 16 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 16 | 16 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 104 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,16 | ||
AKTS | 4 AKTS |