Genel Bilgi
Kod | HEM559 |
Ad | Temel Psikopatoloji |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. SALİHA BOZDOĞAN YEŞİLOT |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı öğrencilerin Ruh Sağlığı kavramı ve Ruhsal Bozuklukların oluş mekanizmasının tanıtılmasıdır.
Dersin İçeriği
Psikopatoloji ve psikoterapi kuramları; klinik değerlendirme yöntemleri; yaygın psikopatoloji türleri, örn.: duygudurum bozuklukları, kaygı bozuklukları, psikotik bozukluklar, travmayla ilişkili bozukluklar, kişilik bozuklukları, yeme bozuklukları, madde kullanım bozuklukları, cinsel bozukluklar gibi.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yoktur.
Kaynaklar
1. Kring, A.M., Johnson, S.L., Davison, G.C. & Neale, J.M. (2013). Abnormal Psychology. 12th ed. Wiley.
Notlar
Alanda ulusal ve uluslararası güncel yayınlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Erişkin psikopatolojisini açıklayan kuram ve bilimsel yöntemleri öğrenmiş olurlar. |
ÖÇ02 | Psikopatolojiyi tanıyabilir ve ayırt edebilirler. |
ÖÇ03 | DSM ve ICD gibi tanı sınıflama sistemlerini kullanabilirler |
ÖÇ04 | Erişkin psikopatolojisi ile ilgili güncel araştırmaların içeriğini bilirler. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 1. Hemşirelik uygulamalarında kanıta dayalı hemşirelik bakımından yararlanır | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sağlıklı ve hasta bireyin sorunlarını çözümlemede hemşirelikteki yeni yaklaşımları kullanır | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı disiplinlerden ve kendi alanından edindiği temel bilgileri uygulama alanlarında kullanır ve verdiği hizmeti değerlendirir. | 1 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırmadan elde ettiği sonuçları hemşirelik uygulamalarına yansıtır. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası iletişim sağlayabilir ve işbirliği kurabilir. | 1 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik uygulamalarına eleştirel gözle bakar. | 1 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırmalarda ve yayınlarda etik ilkelere uygun çalışılmasına yönelik tutum geliştirir. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tarihsel bakış | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Psikopatolojide güncel paradigmalar | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Tanı ve değerlendirme | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
4 | Duygudurum bozuklukları | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Kaygı bozuklukları | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Obsesif kompulsif bozukluklar | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
7 | Travma bozuklukları | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | Okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Dissosiyatif bozukluklar | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Somatik bozukluklar | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
11 | Şizofreni | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Yeme bozuklukları | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
13 | Madde kullanım bozuklukları | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
14 | Tik bozuklukları | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
15 | Dersin değerlendirilmesi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 1 | 14 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 18 | 18 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 64 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,56 | ||
AKTS | 3 AKTS |