HEM559 Temel Psikopatoloji

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod HEM559
Ad Temel Psikopatoloji
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. SALİHA BOZDOĞAN YEŞİLOT


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı öğrencilerin Ruh Sağlığı kavramı ve Ruhsal Bozuklukların oluş mekanizmasının tanıtılmasıdır.

Dersin İçeriği

Psikopatoloji ve psikoterapi kuramları; klinik değerlendirme yöntemleri; yaygın psikopatoloji türleri, örn.: duygudurum bozuklukları, kaygı bozuklukları, psikotik bozukluklar, travmayla ilişkili bozukluklar, kişilik bozuklukları, yeme bozuklukları, madde kullanım bozuklukları, cinsel bozukluklar gibi.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul yoktur.

Kaynaklar

1. Kring, A.M., Johnson, S.L., Davison, G.C. & Neale, J.M. (2013). Abnormal Psychology. 12th ed. Wiley.

Notlar

Alanda ulusal ve uluslararası güncel yayınlar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Erişkin psikopatolojisini açıklayan kuram ve bilimsel yöntemleri öğrenmiş olurlar.
ÖÇ02 Psikopatolojiyi tanıyabilir ve ayırt edebilirler.
ÖÇ03 DSM ve ICD gibi tanı sınıflama sistemlerini kullanabilirler
ÖÇ04 Erişkin psikopatolojisi ile ilgili güncel araştırmaların içeriğini bilirler.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal 1. Hemşirelik uygulamalarında kanıta dayalı hemşirelik bakımından yararlanır
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sağlıklı ve hasta bireyin sorunlarını çözümlemede hemşirelikteki yeni yaklaşımları kullanır 1
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı disiplinlerden ve kendi alanından edindiği temel bilgileri uygulama alanlarında kullanır ve verdiği hizmeti değerlendirir. 1
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırmadan elde ettiği sonuçları hemşirelik uygulamalarına yansıtır.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası iletişim sağlayabilir ve işbirliği kurabilir. 1
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik uygulamalarına eleştirel gözle bakar. 1
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırmalarda ve yayınlarda etik ilkelere uygun çalışılmasına yönelik tutum geliştirir. 1


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tarihsel bakış Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Psikopatolojide güncel paradigmalar Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Tanı ve değerlendirme Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması
4 Duygudurum bozuklukları Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Kaygı bozuklukları Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Obsesif kompulsif bozukluklar Okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
7 Travma bozuklukları Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınavlar Okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Dissosiyatif bozukluklar Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Somatik bozukluklar Okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
11 Şizofreni Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Yeme bozuklukları Okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
13 Madde kullanım bozuklukları Okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
14 Tik bozuklukları Okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
15 Dersin değerlendirilmesi Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 1 14
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 18 18
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 64
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,56
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 01.10.2024 02:38