Genel Bilgi
Kod | HEM582 |
Ad | Hemşirelikte Liderlik |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi SERAP TORUN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi SERAP TORUN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders yönetimin doğası, yönetim ve organizasyon işlevleri, süreçleri ile ilgili uygulama alanında kullanılacak bilgiyi ve beceriyi kazandırır.
Dersin İçeriği
Bu ders hemşirelikte liderlik ve organizasyona etkisi, liderin sorumlulukları , örgüt iklimi ve oluşumuna katkılarını içerir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Baykal U, Turkmen E. Hemsirelik Hizmetleri Yonetimi, Akademi Basım ve Yayıncılık, Istanbul, 2014
Notlar
Koç S. Yönetici Hemşireliğe Giden Yolda Adım Adım, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, 2016. Eren E. Yönetim ve Organizasyon(Çağdaş ve Küresel yaklaşımlar), Beta Basım, Yayım, İstanbul 2010. Bessie L. Marquis (2006)., Leadership roles and Management Functions in nursing., Lippincott WilliamsWilkins Eren, E. (2008). Management and organization (8 ed.). Beta Basım, İstanbul Genç, N. (2007). Management and organization -Contemporart systems and approaches (3 ed.). Seçkin Yayıncılık San. ve Tic. A.Ş., Ankara Kavuncubaşı, Ş. (2000), Hospital and health institutions management, Siyasal Kitabevi, Ankara Seçim, H. (1991), Hospital management and organization, Küre Ajan, İstanbu Marriner-Tomey (2008) Guide to Nursing Management and Leadership (Guide to Nursing Management & Leadership, Mosby. Marquis BL, Huston CJ (2000) Leadership Roles and Management Functions in Nursing, Lippincott. Eren E (2007) Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi, Beta Basım, İstanbul. Eroğlu F (2007) Davranış Bilimleri, Beta Basım, İstanbul. Baysal AC, Tekarslan E (1998) Davranış Bilimleri, İ.Ü. İşletme Fakültesi Yayın No: 275, İstanbul.l
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Hemşirelik hizmetlerinin sunumunda ortaya çıkan problemlerde, problem çözme tekniklerini kullanır |
ÖÇ02 | Hemşirelerin motivasyon ve iş doyumunu etkileyen faktörleri bilir. |
ÖÇ03 | Hemşirelik hizmetlerinin etik dışı yönetim uygulamalarını değerlendirir. |
ÖÇ04 | Hemşirelerin geliştirilmesine yönelik eğitim planlamalarını yapar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 1. Hemşirelik uygulamalarında kanıta dayalı hemşirelik bakımından yararlanır | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sağlıklı ve hasta bireyin sorunlarını çözümlemede hemşirelikteki yeni yaklaşımları kullanır | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı disiplinlerden ve kendi alanından edindiği temel bilgileri uygulama alanlarında kullanır ve verdiği hizmeti değerlendirir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırmadan elde ettiği sonuçları hemşirelik uygulamalarına yansıtır. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası iletişim sağlayabilir ve işbirliği kurabilir. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik uygulamalarına eleştirel gözle bakar. | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırmalarda ve yayınlarda etik ilkelere uygun çalışılmasına yönelik tutum geliştirir. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders programının amaç ve hedeflerinin açıklanması | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Hemşirelikte liderlik | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Hemşire liderler | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Hemşire liderlerin liderlik teorileri | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Hemşirelik bakımında problem çözme ve karar verme, | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Hemşirelikte yaşanan çatışmalar ve çözüm yolları | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Hasta bakımında ekip oluşturma | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Hemşirelik bakımında değişim yönetimi | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Hemşirelikte güç, otorite, etkileme | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Hemşirelerin günlük çalışma saatlerinin organizasyonu | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Destek Hizmetleri ve Organizasyonu | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | İdari ve Mali Hizmetler Organizasyonu | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Hemşirelik yönetiminde motivasyon, iş doyumu, tükenme, | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Örgütsel iklim oluşturma | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |