Genel Bilgi
Kod | HEM700 |
Ad | Hemşirelikte Proje Yönetimi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 7 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SEVİLAY ERDEN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı temel kavramlarıyla birlikte proje yönetimi tekniklerini açıklamak, proje organizasyonu ve ekibin yönetimi hakkında bilgi vermek ve bir projenin başından sonuna kadar geçen süreçleri tanıtmaktır. Ayrıca bu derste proje seçimi, projelerin organizasyonu, kapsam, zaman ve maliyetlerini tanımlayabilme, planlayabilme ve bilgisayar yazılımları desteğiyle projeleri programlama ve yönetme yeteneğini geliştirme amacıyla proje yönetiminin temel ilkelerini ele almak amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Dersin içeriği; proje yönetimine giriş, proje yönetiminin organizasyonu, proje tipleri nelerdir, BAP, Tübitak, Kosgeb be bebka projeleri ile Avrupa Birliği Projeleri, proje entegrasyon yönetimi ve proje kapsam yönetimi konularından oluşmaktadır
Dersin Ön Koşulu
Yükseklisans tezini bitirmiş olmak En az bir araştırmada araştırmacı olarak görev almak Görev alınan araştırmanın sonuçlanmış olması
Kaynaklar
1. Bakım Kalitesini İyileştirmede İnovasyon. Editör. Aydın, Aydanur. Akademisyen Kitapevi, Ankara, Basım:1,Sayfa Sayısı:387-402, ISBN: 9786257496575, Türkçe (Ders Kitabı) 2021 2. https://www.tubitak.gov.tr/ 3. https://www.cost.eu/cost-actions-event/browse-actions/
Notlar
2. https://www.tubitak.gov.tr/ 3. https://www.cost.eu/cost-actions-event/browse-actions/
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | rojeleri optimum kaynak kullanımı, finans, işgücü gibi konular açısından inceler. |
ÖÇ02 | Proje yazma gerekçesini açıklar. |
ÖÇ03 | Sağlık alanına ilişkin proje konularını araştırır. |
ÖÇ04 | Proje içeriğini hemşirelik alanına uyarlar. |
ÖÇ05 | Ulusal proje becerisi kazanır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik ile ilgili yeni fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası etkileşimi kavrar. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı için gerekli olan bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey becerilere sahiptir ve istatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir. | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazabilme ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | 2 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası etkileşim kurar. | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini ve istatistiksel yöntemleri kullanır. | 2 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş ve Dersin tanıtımı | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Proje Konusunun Önemi, Projenin Özgün Değeri ve Araştırma Sorusu veya Hipotezlerinin tasarlanması | okuma,yazma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Proje yönteminin tasarlanması | okuma,yazma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Projenin yaygın etkisi ve Projeden Elde Edilmesi Öngörülen Çıktılara İlişkin Bilgilerin tasarlanması | okuma,yazma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Proje türleri nelerdir? | okuma,yazma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Hazırlık haftası | okuma,yazma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Hazırlık haftası ıı | okuma,yazma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | ön koşulu yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
9 | Ulusal projeler-Tübitak Projeleri | okuma,yazma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Ulusal projeler-KOSGEB Projeleri | okuma,yazma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Ulusal projeler-BAP Projeleri | okuma,yazma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Ulusal projeler-BAP Projeleri-münferit | okuma,yazma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Ulusal projeler-BAP Projeleri -lisansüstü | okuma,yazma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Sağlık hizmetlerinde ulusal proje örnekleri-I | okuma,yazma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Sağlık hizmetlerinde ulusal proje örnekleri-II | okuma,yazma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 8 | 112 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 10 | 20 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 170 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,80 | ||
AKTS | 7 AKTS |