HEM700 Hemşirelikte Proje Yönetimi

7 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod HEM700
Ad Hemşirelikte Proje Yönetimi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 7 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SEVİLAY ERDEN
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı temel kavramlarıyla birlikte proje yönetimi tekniklerini açıklamak, proje organizasyonu ve ekibin yönetimi hakkında bilgi vermek ve bir projenin başından sonuna kadar geçen süreçleri tanıtmaktır. Ayrıca bu derste proje seçimi, projelerin organizasyonu, kapsam, zaman ve maliyetlerini tanımlayabilme, planlayabilme ve bilgisayar yazılımları desteğiyle projeleri programlama ve yönetme yeteneğini geliştirme amacıyla proje yönetiminin temel ilkelerini ele almak amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Dersin içeriği; proje yönetimine giriş, proje yönetiminin organizasyonu, proje tipleri nelerdir, BAP, Tübitak, Kosgeb be bebka projeleri ile Avrupa Birliği Projeleri, proje entegrasyon yönetimi ve proje kapsam yönetimi konularından oluşmaktadır

Dersin Ön Koşulu

Yükseklisans tezini bitirmiş olmak En az bir araştırmada araştırmacı olarak görev almak Görev alınan araştırmanın sonuçlanmış olması

Kaynaklar

1. Bakım Kalitesini İyileştirmede İnovasyon. Editör. Aydın, Aydanur. Akademisyen Kitapevi, Ankara, Basım:1,Sayfa Sayısı:387-402, ISBN: 9786257496575, Türkçe (Ders Kitabı) 2021 2. https://www.tubitak.gov.tr/ 3. https://www.cost.eu/cost-actions-event/browse-actions/

Notlar

2. https://www.tubitak.gov.tr/ 3. https://www.cost.eu/cost-actions-event/browse-actions/


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 rojeleri optimum kaynak kullanımı, finans, işgücü gibi konular açısından inceler.
ÖÇ02 Proje yazma gerekçesini açıklar.
ÖÇ03 Sağlık alanına ilişkin proje konularını araştırır.
ÖÇ04 Proje içeriğini hemşirelik alanına uyarlar.
ÖÇ05 Ulusal proje becerisi kazanır


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik ile ilgili yeni fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası etkileşimi kavrar. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanı için gerekli olan bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey becerilere sahiptir ve istatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir. 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir. 2
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazabilme ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. 2
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası etkileşim kurar. 4
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini ve istatistiksel yöntemleri kullanır. 2
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş ve Dersin tanıtımı araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Proje Konusunun Önemi, Projenin Özgün Değeri ve Araştırma Sorusu veya Hipotezlerinin tasarlanması okuma,yazma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Proje yönteminin tasarlanması okuma,yazma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Projenin yaygın etkisi ve Projeden Elde Edilmesi Öngörülen Çıktılara İlişkin Bilgilerin tasarlanması okuma,yazma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Proje türleri nelerdir? okuma,yazma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Hazırlık haftası okuma,yazma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Hazırlık haftası ıı okuma,yazma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınavlar ön koşulu yoktur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
9 Ulusal projeler-Tübitak Projeleri okuma,yazma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Ulusal projeler-KOSGEB Projeleri okuma,yazma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Ulusal projeler-BAP Projeleri okuma,yazma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Ulusal projeler-BAP Projeleri-münferit okuma,yazma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Ulusal projeler-BAP Projeleri -lisansüstü okuma,yazma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Sağlık hizmetlerinde ulusal proje örnekleri-I okuma,yazma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Sağlık hizmetlerinde ulusal proje örnekleri-II okuma,yazma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 8 112
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 10 20
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü (Saat) 170
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,80
AKTS 7 AKTS

Güncelleme Zamanı: 24.09.2024 01:41